واشنگتن پست:

نتانیاهو و السیسی در حمایت از ولی‌عهد سعودی میانجیگری کردند

نتانیاهو و السیسی در حمایت از ولی‌عهد سعودی میانجیگری کردند
جمعه 11 آبان 1397 - 14:00

نتانیاهو و السیسی در تماس‌های جداگانه با واشنگتن ضمن یادآوری روابط استراتژیک خود با ریاض، در خصوص قتل خاشقچی برای بن سلمان میانجیگری کرده‌اند.

العالم- آمریکا 

روزنامه واشنگتن پست در گزارشی اعلام کرد که «بنیامبن نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر هفته گذشته در خصوص قتل «جمال خاشقچی» با واشنگتن تماس‌هایی برقرار کرده‌اند.

طبق این گزارش، اواسط هفته گذشته نتانیاهو و السیسی با مقامات مختلف آمریکایی که نامی از آن‌ها برده نشده صحبت کردند تا فشارها علیه محمد بن سلمان در خصوص قتل فجیع «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار منتقد سعودی کاهش یابد.

شبکه دهم رژیم صهیونیستی نیز در تأیید این خبر اعلام کرد که نتانیاهو در تماس‌های خود با مقامات آمریکایی تأکید کرده است که «ریاض» یک شریک استراتژیک برای حفظ ثبات در منطقه است.

نتانیاهو همچنین گفته است: «سعودی‌ها هم پیمانان مهمی در حفظ ثبات در خاورمیانه هستند و عربستان سعودی در همسایگی مصر، اسرائیل و امارات است. هم‌پیمانانی که آمریکا را در فشار علیه ایران یاری می‌کنند و همچنین در روند پیدا کردن راه‌حلی برای نزاع میان اسرائیل و فلسطین سهیم هستند».

به گزارش شبکه دهم رژیم صهیونیستی، عبدالفتاح السیسی نیز در گفت‌‌و‌گوهای خود با کاخ سفید در خصوص قتل خاشقچی، همین مواضع را گرفته است.

این شبکه به نقل از یک دیپلمات صهیونیستی گفت: «آن‌چه که برای خاشقچی پیش آمد، اوضاع را بسیار پیچیده کرد و قابل پیش‌بینی نبود؛ اما ما منافع مهمی با عربستان سعودی برای حفظ ثبات داریم»

او تأکید کرد: «هر گونه تغییری در سعودی، بر تمام منطقه تأثیرگذار کرد.»

به نوشته روزنامه القدس العربی، فشارها علیه عربستان از سوی غرب و ترکیه در خصوص قتل جمال خاشقچی افزایش یافته و آن‌ها خواستار امتیازدهی بن سلمان در سه پرونده جنگ یمن، محاصره قطر و رابطه با رژیم اسرائیل در ازای بقای در قدرت هستند.

شبکه بلومبرگ آمریکا نیز در گزارش خود نوشته است که یک هفته پس از شکست کنفرانس «داووس صحرا» آمریکا به فکر تغییر نوع تعامل خود با بن سلمان است.

پربیننده ترین خبرها