مفتی وهابی: امیر کویت صلاحیت ندارد

مفتی وهابی: امیر کویت صلاحیت ندارد
چهارشنبه 3 آبان 1391 - 04:41

درحاليکه هرگونه تظاهرات و تجمع در عربستان از نظر مقامات سعودي و مبلغان وهابيت در اين کشور جرم و گناه به شمار مي آيد؛ مفتي وهابي سعودي، کويتي ها را به تظاهرات ضد امير کويت دعوت کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "محمد العریفی" در اظهاراتی متناقض با سیاستهای داخلی مبلغان و مسئولان سعودی، خطاب به کویتی‌ها مدعی شد: "باید با کسی که به صورت مسلحانه ضد مسئول قانونی خود قیام می کند، قبل از جنگ گفت و گو کرد".

العریفی در ادامه این اظهارات خود که از طریق حساب کاربری او در تویتر منتشر شده، امیر کویت را فاقد صلاحیت دانست و گفت: "بنابراین تعامل با کسی که به صورت مسالمت آمیز ضد مسئولی که شرایط لازم را برای این مقام ندارد دست به اعتراض زده، چگونه باید باشد".

حمایت این مفتی سعودی از جریانهای سلفی وهابی ضد امیر کویت درحالی صورت می گیرد که هرگونه تظاهرات، تجمع و اعتراض در عربستان از نظر خاندان سعودی و مبلغان و مفتی های وابسته وهابی به این خاندان جرم و گناه به شمار می آید.

همچنین این اظهارات العریفی درحالی مطرح می شود که تظاهرات و تجمع‌های مسالمت آمیز مردم شیعه شرق عربستان که از سال گذشته و همزمان با انقلابهای عربی برای درخواست حقوق پایمال شده خود و اعتراض به تبعیض‌ها شدت گرفته، با پاسخ مسلحانه نیروهای امنیتی و گارد ویژه سعودی مواجه شده، به صورتیکه تا کنون ده ها تن از ساکنان این منطقه به ضرب گلوله شهید و یا مجروح شده اند.



پربیننده ترین خبرها