اعتراض ائتلاف «سائرون» به سیاست‌های سفارت آمریکا علیه کشورهای همسایه عراق

اعتراض ائتلاف «سائرون» به سیاست‌های سفارت آمریکا علیه کشورهای همسایه عراق
شنبه 12 آبان 1397 - 13:02

نماینده ائتلاف سائرون به سیاست‌های خصمانه سفارت آمریکا در بغداد علیه کشورهای همسایه عراق اعتراض کرد و خواستار اقدام قانونی برای توقف این امر شد.

العالم - عراق

«سلمان الغریباوی» نماینده ائتلاف «سائرون» عراق به ریاست «مقتدی صدر»، سفارت آمریکا در بغداد را به اتخاذ سیاست خصمانه علیه کشورهای همسایه عراق متهم کرد و از وزارت خارجه کشورش خواست تا مانع استمرار این سیاست شود.

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومة» اظهار داشت که وزارت خارجه عراق باید مانع رفتارهای خصمانه و تهدید کشورهای همسایه از سوی سفارت آمریکا بغداد شود. تهدید کشورهای همسایه از بغداد، بر روابط منطقه‌ای عراق تاثیر دارد و موجب تشدید بحران در منطقه می‌شود.

الغریباوی افزود: ائتلاف سائرون، قاطعانه تحمیل تحریم‌ها علیه ایران و هر کشور دیگری را محکوم می‌کند زیرا این اقدام به ضرر ملت‌ها تمام می‌شود نه دولتها.

این در حالی است که سفارت آمریکا در بغداد، طی چند روز اخیر، اخباری را در شبکه اجتماعی «فیس‌بوک» منتشر کرده و طی این اخبار از تحریم‌های قریب‌الوقوع علیه ایران سخن گفته و از این طریق می‌خواهد عراق را نیز وارد این بحران کند. همچنین نیروهای سازمان «الحشد الشعبی» را که یک نهاد نظامی رسمی و قانونی زیر فرمان نخست‌وزیر عراق است را «شبه‌نظامی طائفه‌ای» خطاب کرده است.

پربیننده ترین خبرها