ترامپ: اکنون سفت‌وسخت‌ترین تحریم‌ها علیه ایران را داریم

ترامپ: اکنون سفت‌وسخت‌ترین تحریم‌ها علیه ایران را داریم
شنبه 12 آبان 1397 - 13:29

رئیس‌جمهور آمریکا در سخنرانی خود در جمع حامیانش در ایالت «ویرجینیای غربی» به تمجید از اقدام غیرقانونی و ضد ایرانی دولتش در زمینه بازگرداندن تحریم‌ها پرداخت.

العالم - ایران

به رغم مخالفت‌های بین‌المللی با مواضع غیرقانونی دولت آمریکا در قبال برجام و بازگرداندن تحریم‌ها، «دونالد ترامپ» در سخنرانی در شهر هانتینگتون» مواضع ضد ایرانی خود را یکی از «دستاوردهای سیاست خارجی» دولتش خوانده است.

رئیس‌جمهور آمریکا پیش از سخنرانی در این شهر ایالت ویرجینیایی غربی، بیانیه‌ای سراسر ضد ایرانی درباره بازگشت غیرقانونی تحریم‌های تازه منتشر کرد و مدعی شد: «آمریکا همچنان آمادگی برای حصول به یک توافق نو و جامع‌تر با ایران است اما تا آن زمان تحریم‌های تاریخی ما با تمام توان باقی خواهند ماند».

ترامپ در تجمع بامداد امروز شنبه خود به وقت تهران مدعی شد: «من آمریکا را از توافق هسته‌ای فاجعه‌بار و یک طرفه ایران خارج کردم و همین امروز ما همه تحریم‌هایی را که بر اساس آن توافق وحشتناک برداشته شده بودند، دوباره اعمال کردیم. ما حالا سفت‌وسخت‌ترین تحریم‌ها را علیه رژیم فاسد ایران داریم».

وی در این سخنرانی مبسوط به یک اقدام غیرقانونی دیگر خود در عرصه بین‌المللی هم اشاره کرد و آن را هم دستاورد دولتش در عرصه سیاست خارجی خواند.

رئیس‌جمهور آمریکا گفت: «من اورشلیم (بیت‌المقدس) را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناختم و سفارتمان را در آنجا مستقر کردم، می‌دانید که بسیاری از روسای جمهور قبل آمریکا فقط در این باره حرف زده بودند».

ترامپ در این سخنرانی طبق معمول سخنرانی‌های قبلی خود بارها به مواضع داخلی و خارجی حزب دموکرات در مواردی از قبیل موضوع مهاجرت، «کاروان مهاجران آمریکای مرکزی» و دیگر مسائل تاخت.

رئیس‌جمهور آمریکا در بخشی از این سخنرانی خواستار رای دادن مردم این کشور به نامزدهای جمهوری‌خواه شد تا به گفته او «قدرت به مردم آمریکا برگردانده شود».

ترامپ اول بهمن سال ۱۳۹۵ در سخنرانی مراسم تحلیف هم گفته بود که «خواهان بازگرداندن قدرت به مردم آمریکا و خشکاندن ریشه فساد در واشنگتن» است اما با گذشت حدود دو سال، بسیاری از کارشناسان آمریکایی با اشاره به اقدامات دولت او و انتخاب‌هایش برای مناصب‌ ارشد دولتی تاکید کرده‌اند که دولت او در حال نفع رساندن به «اقلیت ثروتمند آمریکا» است.

پربیننده ترین خبرها