دیدار سفیر ایران با معاون وزیر خارجه روسیه و بررسی ابعاد مختلف مناسبات دوجانبه

دیدار سفیر ایران با معاون وزیر خارجه روسیه و بررسی ابعاد مختلف مناسبات دوجانبه
شنبه 12 آبان 1397 - 13:38

در دیدار سفیر ایران در مسکو با معاون وزیر خارجه روسیه ابعاد مختلف مناسبات دوجانبه مورد بحث و تبادل‌نظر قرار گرفت.

العالم - ایران

«مهدی سنایی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه دیروز (جمعه) در دیدار با «ایگور مورگولوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه ابعاد مختلف مناسبات سیاسی، اقتصادی و تجاری دو کشور را مورد بحث و گفت‌وگو قرار داد. 

دو طرف در این دیدار مسائل مرتبط با روابط دوجانبه را بررسی و بر تداوم گفت‌وگوهای سیاسی و گسترش همکاری‌ها در حوزه‌های مختلف به گفت‌وگو پرداختند.

مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه همچنین با «سرگئی ویکتوروویچ چبوتاریف» وزیر امور قفقاز شمالی روسیه دیدار و گفت‌وگو کرد. 

در این ملاقات طرفین با تاکید بر روابط عالی سیاسی دو کشور و روند روبه رشد همه جانبه این روابط، موضوعات مربوط به تسهیل روابط بازرگانی، حل مسائل کریدور شمال جنوب، تبادل استاد و دانشجو، همکاری‌های استانی، اجرایی کردن توافقات و تفاهمات، برگزاری همایش ایران شناسی، برگزاری همایش ایران و قفقاز شمالی و کمیسیون مشترک همکاری در تهران با حضور وزیر قفقاز شمالی، توسعه همکاری‌های استانی و سایر زمینه‌های همکاری را مورد بحث و بررسی قرار دادند. 

در این دیدار سفیر ایران پیشنهاد تشکیل شورای تجاری مشترک و برگزاری کارگروه همکاری‌های استانی را مطرح کرد که مورد استقبال طرف روس قرار گرفت. 

پربیننده ترین خبرها