واکنش منفی سفارت فرانسه در تهران به تحریم های مجدد آمریکا

واکنش منفی سفارت فرانسه در تهران به تحریم های مجدد آمریکا
شنبه 12 آبان 1397 - 15:08

سفارت فرانسه در تهران با انتشار پیامی در صفحه اجتماعی خود ضمن اظهار تاسف از اعمال مجدد تحریم ها توسط آمریکا تصریح کرد: برجام عنصری کلیدی از بنای جهانی عدم اشاعه هسته ای است.

العالم ـ اروپا

در پی اعمال دور جدید تحریم های یکجانبه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران، سفارت فرانسه در تهران -امروز شنبه - با انتشار پیامی در توییتر نوشت:«ما از اعمال مجدد تحریمها توسط ایالات متحده در پی خروج این کشور از برجام عمیقا متاسفیم. برجام عنصری کلیدی از بنای جهانی عدم اشاعه هسته ای است». 
همچنین لودریان وزیر خارجه فرانسه در صفحه خود در توییتر بر تعهد اروپا برای حفظ برجام عنصری کلیدی از عدم اشاعه و دیپلماسی چندجانبه تاکید کرد.
وزیر خارجه فرانسه در این پیام همچنین نوشت:«حمایت از شرکت های اروپایی که مبادلات مشروع با ایران را ادامه می دهند. انتظاری جدی از ایران برای پایبندی به کلیه تعهداتش».
به گزارش ایرنا، دور دوم تحریم‌های آمریکا علیه ایران، چهارم نوامبر (13 آبان) اجرا می شود و پس ‌از آن تعاملات تجاری شرکت‌ها و افراد مرتبط با ایران مشمول تحریم می شود.
در پی خروج آمریکا از توافق هسته‌ای ایران، سایر کشورهای امضاکننده این توافق ضمن انتقاد از تصمیم واشنگتن، اعلام کردند که به توافق با ایران پایبند می‌مانند.
اتحادیه اروپا اعلام کرد: 'قوانین مسدودسازی'‌ خود را برای حمایت از شرکت‌های اروپایی فعال در ایران اجرا می‌کند تا از این شرکت‌ها در برابر آن بخش از تحریم‌های آمریکا که شرکت‌های خارجی‌ را تهدید می‌کند، محافظت کند.

پربیننده ترین خبرها