تونسی ها مانع حضور یک هیات صهیونیستی در کشورشان شدند

تونسی ها مانع حضور یک هیات صهیونیستی در کشورشان شدند
شنبه 12 آبان 1397 - 17:15

 دادگاهی در پایتخت تونس در پی شکایت گروه های حامی فلسطین، حکم به ممنوعیت ورود یک هیات 'اسراییلی ' به تونس برای شرکت در یک همایش بین المللی داد.

العالم - تونس

تارنمای روزنامه «الشروق » تونس امروز شنبه نوشت، هیات ملی حمایت از مقاومت و مبارزه با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، حزب جمهوری وجنبش الشعب تونس شکایتی علیه سازمان«پیشاهنگی تونس» مطرح کرده و خواستار جلوگیری از میزبانی این سازمان از صهیونیست ها شدند.
این روزنامه افزود، دادگاه بدوی پس از بررسی مدارک، حکم به ممنوعیت ورود نمایندگان این سازمان صهیونیستی و اتباع رژیم صهیونیستی و پناه دادن به آن ها داد.
سازمان پیشاهنگان تونس در بیانیه ای دعوت از صهیونیست ها را تکذیب کرده و تاکید کرده است این سازمان تونسی پیوسته از فلسطین و حقوق مردم آن بویژه برپایی دولت مستقل به پایتختی قدس شریف حمایت کرده است و این درحالی است که فعالان تونسی می گویند، مجمع بین المللی پیشاهنگان یهودی که از آن برای شرکت در این همایش در تونس دعوت به عمل آمده بود، یک سازمان اسراییلی است که سال 2006 تاسیس شده و مقر رسمی آن در تل آویو است و دبیر آن هم فردی به نام «روث اوزانا » است که تابعیت اسراییلی دارد و تحت پوشش گفت و گوی ادیان سعی در برقراری رابطه با کشورهای مختلف دارد.
سازمان پیشاهنگی تونس با همکاری اتحادیه جهانی پیشاهنگان مسلمان از چهارم تا هشتم نوامبر( 13 تا 17 آبان )همایشی در خصوص گفت و گوی ادیان در پایتخت این کشور برگزار می کند.
ایرنا

پربیننده ترین خبرها