پ.ک.ک: عملیات نظامی علیه ارتش ترکیه در کردستان عراق را افزایش می دهیم

پ.ک.ک: عملیات نظامی علیه ارتش ترکیه در کردستان عراق را افزایش می دهیم
شنبه 12 آبان 1397 - 21:08

یک مسئول حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) هشدار داد زمستان امسال سال سختی در درگیری با نیروهای ارتش ترکیه در کردستان عراق خواهد بود.

العالم - ترکیه

 «سرحد فارتو» سخنگوی حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) که از سوی ترکیه به عنوان یک سازمان تروریستی شناخته شده است روز شنبه در کنفرانسی مطبوعاتی برای رسانه های محلی در کردستان عراق گفت: اگر ارتش ترکیه به حملات خود به پ.ک.ک در کردستان عراق ادامه دهد عملیاتهای نظامی ضد سربازان ارتش ترکیه را در کردستان عراق آغاز خواهیم کرد.

وی افزود: پ.ک.ک امسال نیز بسان گذشته به حملات خود به ارتش ترکیه در نقاط مرزی ترکیه با عراق در منطقه کردستان عراق ادامه خواهد داد و در انتظار زمستان سردی با آنها خواهیم بود.

سخنگوی پ.ک.ک تصریح کرد: ترکیه در حملات خود به کردستان عراق شهروندان غیرنظامی را مورد هدف قرار می دهد اما ما می کوشیم این تهدیدات را از مردم منطقه دور کنیم.

نامبرده در ادامه اظهار کرد: ترکیه بر تعداد نیروهای خود در کردستان عراق افزوده است و ما هم در مقابل ناچار از افزایش عملیاتهای نظامی با آنها در منطقه کردستان عراق هستیم .

این عضو ارشد پ.ک.ک اقدامات ترکیه در منطقه کردستان عراق را اقداماتی اشغالگرانه دانست که از سوی دولت اقلیم کردستان عراق و بغداد واکنشی به آن صورت نمی گیرد.

این در حالی است که اخیرا «مراد کاریلان» یکی از فرماندهان نظامی ارشد پ.ک.ک اعلام کرد: در راستای تجهیز نیروهای خود به دانش روز ساختار نیروهای تحت کنترل خود را تغییر خواهند داد.

ارتش ترکیه در یک سال گذشته بیش از 36 کیلومتر در عمق خاک عراق در منطقه کردستان عراق دست به پیشروی زد و بیش از 10 پایگاه جدید نظامی در این منطقه احداث کرد.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها