وزارت نفت یمن: ائتلاف سعودی مسئول منع ورود کشتی ها به بندر الحدیده است

وزارت نفت یمن: ائتلاف سعودی مسئول منع ورود کشتی ها به بندر الحدیده است
شنبه 12 آبان 1397 - 21:23

وزارت نفت و معادن یمن مسئولیت جلوگیری از ورود کشتی ها به بندر الحدیده و پیامدهای نقض قوانین بین المللی حقوق بشر را به عهده ائتلاف سعودی دانست.

العالم ـ یمن 

وزارت نفت یمن در بیانیه ای تاکید کرد که افزایش قیمت فرآورده های نفتی و به تبع افزایش قیمت کالا به سبب اقدامات غیرقانونی ائتلاف متجاوز در دریا و خشکی است.

در این بیانیه آمده است که ائتلاف متجاوز مانند همیشه بر سر ورود کشتی های حامل مشتقات نفتی و غیره به دو بندر الحدیده و الصلیف مانع تراشی می کند و به درخواستهای بین المللی برای توقف جنگ علیه یمن اهمیتی نمی دهد. اقدامات ائتلاف، جنایت جنگی و جنایت ضد بشری به شمار می آید.

وزارت نفت همچنین تاکید کرد که ائتلاف متجاوز کشتی (Distya Pushti) و نیز کشتی (SINCERO) که دارای مجوز سازمان ملل هستند، از 5 روز پیش تاکنون توقیف کرده است. این امر چالشی جدید برای سازمان ملل است که می بایست برای حمایت از قطعنامه ها و تصمیمات خود که هر روز توسط ائتلاف نقض می شوند، دست به اقدامی بزند.

وزارت نفت از دبیر کل سازمان ملل و فرستاده ویژه او و نیز مسئول هماهنگی امور انساندوستانه در یمن خواست تا هرچه سریعتر وارد عمل شوند و راه حل ریشه ای برای اقدامات ائتلاف متجاوز سعودی بیابند و برای جهانیان درباره واقعیت تجاوزات این ائتلاف علیه ملت یمن و اقدامات جنایتکارانه آن توضیح دهند.

پربیننده ترین خبرها