سخنگوی ارتش یمن تاکید کرد؛

شکست سنگین متجاوزان سعودی در ساحل غربی/ 269 کشته و زخمی طی 48 ساعت گذشته

شنبه 12 آبان 1397 - 23:01

سرتیپ یحیی سریع گفت: تمام تلاش های دشمن برای نفوذ در ساحل غربی به رغم پشتیبانی هوایی و دریایی با شکست مواجه شد و صدها نفر از نیروهای آن کشته و زخمی شدند و این علاوه بر انهدام تعداد زیادی از خودروهای زرهی و تجهیزات نظامی اش است.

العالم . یمن

سرتیپ "یحیی سریع" سخنگوی ارتش یمن در گفتگو با خبرگزاری یمنی(سبا) گفت: در این عملیات و هنگام شکست پیشروی های دشمن در دو جبهه کیلو 16 و المطار(فرودگاه) در ساحل غربی طی 48 ساعت گذشته، 113 نفر از متجاوزان و مزدوران کشته شدند و 156 نفر دیگر از جمله برخی سرکردگان آنها زخمی شدند. همچنین 69 زره پوش منهدم گشت.

وی افزود: دشمن با 3 تیپ نظامی علاوه بر شبه نظامیان طارق عفاش از صبح روز گذشته تا به امروز از دو محور یکی به سمت کیلو 16 و دیگری از غرب المطار در حال پیش روی بودند اما مبارزان قهرمان ما در کمین دشمن بودند و تمام تلاشهای آنها به رغم پشتیبانی گسترده هوایی را با شکست مواجه کردند و خسارتهای گسترده به آنها وارد کردند.

سخنگوی ارتش یمن توضیح داد که روز گذشته آمار تلفات دشمن 70 کشته و 101 زخمی و انهدام 28 زره پوش به سمت کیلو 16 و 12 کشته و 15 زخمی و انهدام 3 زره پوش در جهت المطار بود؛ اما امروز تعداد تلفات دشمن به 31 کشته از جمله 8 سودانی و 40 زخمی و انهدام 14 زره پوش رسید.

سرتیب یحیی سریع خاطرنشان کرد که این آمارها اعم از تعداد کشته شدگان و مجروحان آمار اولیه است که به بیمارستان الجمهوری در عدن رسیدند؛ در حالی که دهها کشته و زخمی در بیمارستان های المخا  والخوخه هستند و اجساد برخی دیگر از آنها در میدان نبرد بر روی زمین باقی مانده است.

وی اظهار داشت: صدها نفر از عناصر دشمن از جبهه نبرد پا به فرار گذاشتند؛ خبرها حاکی از فرار بیش از 250 نفر از نیروهای آنها به سمت الخوخه است و هنوز جسد دهها نفر بر روی زمین باقی مانده است.

سخنگوی ارتش یمن مقاومت و ایستادگی و هوشیاری قهرمانان ارتش و کمیته های مردمی یمن و حماسه های قهرمانانه آنها در مقابله با دشمن و مزدورانش را ستود.

سرتیپ یحیی سریع نقش مردم تهامه و مواضع شجاعانه آنها در کمک و پشتیبانی از مبارزان ارتش و کمیته های مردمی را ستود و گفت: نقش بارز مردم تهامه در تاریخ ثبت خواهد شد.

وی تاکید کرد که وزارت دفاع و ریاست ستاد کل ارتش و فرماندهان نظامی روند عملیات در جبهه های نبرد را رهبری و نظارت می کنند و مبارزان ما برای مقابله با تمام احتمالات از آمادگی کامل برخورداند.

سخنگوی ارتش یمن خاطر نشان کرد که خطوط دفاعی ما قوی و منسجم است و نیروهای ما از برتری نظامی میدانی برخوردار هستند و با عملیات ویژه که بیانگر قدرت و توانمندی نیروهای ما برای تغییر از وضعیت دفاعی به وضعیت تهاجمی است، دشمن را غافلگیر می کنند.

پربیننده ترین خبرها