مجلس با تشکیل کمیسیون ویژه مقابله با تحریم ها مخالفت کرد

مجلس با تشکیل کمیسیون ویژه مقابله با تحریم ها مخالفت کرد
يکشنبه 13 آبان 1397 - 11:12

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تشکیل کمیسیون ویژه مقابله با تحریم ها مخالفت کردند.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

نمایندگان در ادامه جلسه علنی روز یکشنبه مجلس با 88 رای موافق، 111 رای مخالف و هفت رای ممتنع از مجموع 233 نماینده حاضر با تشکیل کمیسیون ویژه مقابله با تحریم ها مخالفت کردند.
محمد علی پورمختار نماینده کبودرآهنگ به عنوان یکی از متقاضیان تشکیل این کمیسیون گفت: مقابله با تحریم های غیر قانونی و یک جانبه آمریکا مستلزم مقابله همه جانبه قوای سه گانه است و مجلس شورای اسلامی به لحاظ جایگاه حقوقی در وضع یا اصلاح قوانین در این شرایط و استفاده از ظرفیت بالای دیپلماسی پارلمانی و نمایندگان بنا به ارتباط گسترده با مردم و فعالان اقتصادی و اشخاصی که توان مقابله با تحریم ها را دارند، در مجموع می تواند نقش بارز و برجسته ای برای مقابله با تحریم ها ایفا و دولت و قوه قضاییه را کمک کند.
وی ادامه داد: کمیسیون های مجلس به علت پرداختن به موضوعات مرتبط و تخصصی، فرصت کمتری را برای پرداختن به تحریم ها و جست و جوی راهکارهای مقابله با آن دارند از این رو تقاضا می شود این کمیسیون تشکیل شود.
در پایان نمایندگان به تشکیل این کمیسیون ویژه رای منفی دادند.
دهقانی و شریف پور عضو ناظر ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز
نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز محمد دهقانی نماینده طرقبه را با 103 رای و عین الله شریف پور نماینده ماکو را با 100 رأی موافق از مجموع 194 رای ماخوذه به عنوان اعضای ناظر در ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز انتخاب کردند.

پربیننده ترین خبرها