یک خبر چند خط تحلیل؛

شیخ علی سلمان و سیاست مشت آهنین آل خلیفه

شیخ علی سلمان و سیاست مشت آهنین آل خلیفه
يکشنبه 13 آبان 1397 - 13:38

العالم _ بحرین

خبر:

  • در حالی که پیش از این شیخ علی سلمان دبیر کل جمعیت الوفاق بحرین در دادگاه های بحرینی از اتهام جاسوسی تبرئه شده بود امروز مجددا به حبس ابد محکوم شد.


تحلیل:

  • درحالی که تنها 20روز به برگزاری انتخابات فرمایشی در بحرین باقی مانده و مردم و مخالفان حکومت از هیچ کوششی در جهت تحریم انتخابات تا اصلاح قانون دریغ نمی ورزند، صدور حکم حبس مادام العمر برای دبیر کل جمعیت وفاق آن هم پس از تبرئه وی از اتهامات، حاوی این پیام است که از یک سو نظام آل خلیفه بدون هیچ عقب نشینی از مواضعش اصرار بر برگزاری انتخابات دارد و در عین حال هیچ مانعی را بر سر برگزاری آن تحمل نخواهد کرد.
     
  • انتخابات روز 24 نوامبر در حالی بناست برگزار شود که از سویی با تحریم معارضه و از دیگر سو با امضای عریضه ای مردمی کاملا نامشروع قلمداد می شود اما اصرار آل خلیفه بر انجام آن در سایه پشتگرمی حکومت به امریکا (با وعده حمایت از معامله ترامپ درخصوص مساله فلسطین) از یک سو و بن سلمان از دیگر سو صورت خواهد پذیرفت .فراموش نمیشود که درانقلاب 14 فوریه2011ال خلیفه تنها درشرایطی موفق شد مخالفان راسرکوب کند که عربستان رسما در این کشور نیرو پیاده کرد و ضمن اشغال بحرین مبارزان و مردم را به خاک وخون کشید.
     
  • صدورحکم حبس مادام العمر برای شیخ علی سلمان درواقع گونه ای زهر چشم گرفتن از مردمی  است که در اندیشه تحریم انتخابات هستند. این در حالی است که سیاست های ال خلیفه درخصوص تشکیل گروه هایی  خود ساخته و فرمایشی با عنوان معارضه راه بجایی نبرد و همچنین تلاش هایش برای ایجاد شکاف میان معارضه بمنظور حضور ایشان درانتخابات راه بجایی نبرد .معارضه دراقدامی کاملا هماهنگ اعلام کردند تنها مرجع تعیین تکلیف درخصوص شرکت درانتخابات "شیخ عیسی قاسم "است که مدتی است درلندن تحت معالجه  ومداوا قرار دارد.
     
  • درحالی که موافقت ال خلیفه با سفر شیخ عیسی قاسم به لندن نیزباهدف دورکردن ایشان ازبحرین درایام انتخابات صورت گرفت صدور حکم حبس مادام العمر برای  شیخ علی سلمان هم هیچ تفسیر والبته توجیهی جز انتخابات ندارد.

پربیننده ترین خبرها