تعقیب و بازداشت جوانان قطیف در خیابان ها

تعقیب و بازداشت جوانان قطیف در خیابان ها
چهارشنبه 3 آبان 1391 - 19:22

مركز حقوق بشر عربستان از حمله وحشيانه نيروهاي امنيتي سعودي به چهار شهروند در برابر چشمان همسر و فرزندانشان و بازداشت آن ها در مسير بازگشت از مدينه منوره به منطقه الشرقيه خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري شبكه العالم، نيروهاي رژيم آل سعود، " احمد اللباد " برادر شهيد خالد اللباد را كه ماه گذشته به دست نيروهاي امنيتي ترور شده بود، بازداشت كردند. سه تن ديگر از بازداشت شدگان كه در ورودي القصيم بازداشت شدند، "فاضل حسن اللباد"، "حسين الربح" و "رضا ادغام" نام دارند.

مركز حقوق بشر عربستان تاكيد كرد كه بازداشت اين چهار شهروند، در برابر چشمان همسران و فرزندان آن ها صورت گرفت و موجب ترس و وحشت خانواده هاي بازداشت شدگان شد.

بر پايه اين گزارش، نيروهاي امنيتي خودروهاي بازداشت شدگان را در يك ايست بازرسي دولتي در مسير بازگشت از مدينه منوره به القطيف متوقف كردند و نيروهاي مسلح، سرنشينان خودروها اعم از زنان و كودكان را به زور اسلحه پياده كردند و پس از بازجويي از سرنشينان خودروها، پنج تن از آنان را بازداشت كردند. " علي حسن آل ربيع " پس از يك ساعت بازداشت آزاد شد، اما بقيه به مدت سه روز در مدينه بازداشت و سپس به زندان ذهبان در جده منتقل شدند.

به گفته اين مركز، در ابتداي هفته دوم از بازداشت، به اين چهار شهروند اجازه داده شد با خانواده هاي خود تماس بگيرند و در آن شرايط، وضع روحي آنان به شدت بد بود، تا اين كه پس از گذشت چند روز تاريخي براي ملاقات آن ها با نزديكانشان در همان زندان تعيين شد.

مركز حقوق بشر عربستان تاكيد كرد كه در آغاز بازداشت اين چهار شهروند عربستاني، آن ها را تا روز 26 سپتامبر 2012 در سلول انفرادي حبس كرده بودند و پس از اين تاريخ، سه تن از آن ها در يك اتاق زنداني شدند، اما فاضل اللباد هنوز در حبس انفرادي به سر مي برد.

بر پايه اين گزارش، " حسين الربح " در روز 14 اكتبر بدون تفهيم اتهام و بدون داشتن وكيلي كه بتواند در جلسات دادرسي يا بازجويي حضور داشته باشد، از زندان آزاد شد.

پربیننده ترین خبرها