وزارت خارجه صدور حکم حبس ابد برای شیخ علی سلمان را محکوم کرد

وزارت خارجه صدور حکم حبس ابد برای شیخ علی سلمان را محکوم کرد
يکشنبه 13 آبان 1397 - 22:01

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران صدور حکم حبس ابد از سوی دادگاه تجدیدنظر بحرین علیه شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت الوفاق و دو نفر دیگر از منتقدان بحرینی را محکوم کرد.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

بنابر گزارش مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه، بهرام قاسمی با اشاره به مشی میانه رو و مسالمت جویانه شیخ علی سلمان و مواضع وی در پرهیز از خشونت، افزود: این رای جای هیچ تردیدی برای افکارعمومی و جامعه بین الملل باقی نخواهد گذاشت که دولت بحرین نه تنها به دنبال اصلاح امور نیست بلکه تصمیم به تشدید سرکوب و وخیم تر کردن اوضاع دارد. 
قاسمی اظهار داشت: مقامات بحرینی به جای اتکاء به سایر دولت ها و خرید گران بهای امنیت از دیگران با کنار گذاشتن رویکرد پلیسی و امنیتی به رفع بحران خودساخته در کشور از طریق گفت و گوی حقیقی و جدی با مخالفان و منتقدان و پاسخ به مطالبات مشروع مردم بپردازند و به رفتار غیر انسانی خود در صدور احکام ظالمانه و اعمال محدودیت علیه مردم پایان دهند.
دادگاه بحرین امروز (یکشنبه) با لغو حکم تبرئه صادر شده برای شیخ علی سلمان دبیرکل «جمعیت ملی-اسلامی الوفاق» به عنوان بزرگ ‌ترین حزب مخالف رژیم این کشور، او را به حبس ابد محکوم کرد. 
دادگاه بحرین همچنین «حسن سلطان» و «علی الاسود» دو نماینده پیشین پارلمان این کشور را نیز به حبس ابد محکوم کرد. 
رژیم آل خلیفه این سه تن را به جاسوسی برای قطر در جریان مذاکرات مربوط به حل بحران این کشور در چارچوب راهکار سیاسی متهم کرده است. 
بحرین از 14 فوریه 2011 ( 25 بهمن 1390) صحنه انقلاب مردمی ضدرژیم آل خلیفه است. مردم بحرین خواهان آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کارآمدن دولتی منتخب و آزادی زندانیان سیاسی کشورشان هستند. 
ناآرامی‌های بحرین تاکنون ده ها کشته و هزاران زخمی برجای گذاشته است. رژیم آل خلیفه همچنین صدها نفر را سلب تابعیت کرده است. 
گروه‌های مدافع حقوق بشر بارها رژیم آل خلیفه را به خاطر سرکوب مخالفان محکوم کرده‌ و خواستار اصلاحات در نظام سیاسی این کشور شده‌اند.

پربیننده ترین خبرها