بکارگیری تراشه‌ کامپیوتری داخل چشم در ایران برای رفع نابینایی

بکارگیری تراشه‌ کامپیوتری داخل چشم در ایران برای رفع نابینایی
دوشنبه 14 آبان 1397 - 09:38

مسئول بخش رتین بیست و هشتمین کنگره چشم‌پزشکی ایران گفت: این تراشه‌های کامپیوتری به بیماران کمک می‌کند که کوری مطلق آنها تبدیل به درکی از نور شده و امیدواریم طی سال‌های آینده چشم‌انداز روشنی برای به دست آوردن بینایی این افراد داشته باشیم.

العالم - گوناگون

دکتر خلیل قاسمی فلاورجانی در آستانه برگزاری بیست و هشتمین کنگره چشم‌پزشکی ایران اظهار داشت: این کنگره امسال همچون گذشته برگزار می‌شود که در آن آخرین دستاوردهای علمی در زمینه‌های مختلف رتین و شبکیه و همچنین آخرین روش‌های تشخیصی و درمانی در دنیا مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد.

وی افزود: این کنگره با حضور اساتید و صاحبنظران برجسته در داخل کشور و مدعوینی از آمریکا و اروپا برگزار و مباحث مختلفی همچون ابزارهای تشخیصی جدید،‌روش‌های پیشرفته درمانی اعم از جراحی و غیرجراحی ارائه خواهد شد.

این متخصص چشم‌پزشکی و فلوشیب ویتره و رتین ادامه داد: امسال پیشرفت‌های طب ژنتیک در چشم‌پزشکی با حضور دو سخنران خارجی در این حوزه مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد که این دو میهمان سرآمد در حوزه کشف و پیشرفت ژنتیک در حوزه چشم‌پزشکی هستند.

مسئول بخش رتین بیست و هشتمین کنگره چشم‌پزشکی ایران عنوان کرد: موضع تراشه‌های کامپیوتری داخل چشم نیز از دیگر موضوعاتی که مورد بحث و گفت‌وگو و تبادل نظر قرار می‌گیرد و این تراشه‌ها در واقع به بیمارانی کمک می‌کند که به طور مثال مشکل مادرزادی شبکیه و دیستروفی‌های شبکیه دارند.

وی تصریح کرد: در واقع این تراشه‌ها به بیماران کمک می‌کند که کوری مطلق آنها تبدیل به درکی از نور شده و امیدواریم طی سال‌های آینده چشم‌انداز روشنی برای به دست آوردن بینایی این افراد داشته باشیم.

مسئول بخش رتین بیست و هشتمین کنگره چشم‌پزشکی ایران با اشاره به ارائه پیشرفت‌های طب ژنتیک و جدیدترین دستاوردهای علمی درمان بیماری‌های شبکیه افزود: تراشه‌ها کامپیوتری نوین به بیماران می‌تواند کمک کند که کوری مطلق آنها تبدیل به درکی از نور شده و امیدواریم طی سال‌های آینده چشم‌انداز روشنی برای به دست آوردن بینایی این افراد داشته باشیم.

قاسمی فلاورجانی گفت: یک روز به صورت مجزا موضوعات فوق‌تخصصی در مورد شبکیه به طور 5 جلسه جداگانه برگزار می‌شود که شامل موضوعاتی همچون آخرین روش‌های تصویربرداری شبکیه، دیستروفی شبکیه، بیماری‌های عروقی شبکیه، آخرین جراحی پیشرفته شبکیه و معرفی موارد بحث‌برانگیز شبکیه همچنین استحاله سنی ماکولا است.

وی عنوان کرد: سمپوزیوم‌های دیگری در مورد بیماری‌های دیابتی،‌عوارض مختلف چشمی، تومورهای چشمی، التهاب‌های چشمی نیز خواهیم داشت و در واقع به طور کلی این کنگره بزرگ‌ترین کنگره چشمی چشم‌پزشکی ایران بوده و تقریبا تمامی پزشکان چشم‌پزشکی شرکت می‌کنند و هدف اصلی برگزاری این کنگره ارتقا دانش همکاران و ارائه بهتر خدمات درمانی به بیماران است.

تسنیم

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها