وضعیت وخیم آوارگان اردوگاه‌های مناطق تحت اشغال تروریست‌ها در شمال سوریه

وضعیت وخیم آوارگان اردوگاه‌های مناطق تحت اشغال تروریست‌ها در شمال سوریه
دوشنبه 14 آبان 1397 - 15:13

گروه‌های وابسته به معارضان سوری گزارش دادند که در مناطق تحت اشغال جبهه النصره در ادلب 1039 اردوگاه وجود دارد که ساکنان آن با وضعیتی بغرنج روبه‌رو هستند.

العالم - سوریه

خبرهای دریافتی از شمال سوریه بویژه استان ادلب از وخامت وضعیت آوارگان در مناطق تحت اشغال گروه تروریستی «جبهه النصره» حکایت دارد.

روزنامه الوطن سوریه به نقل از گروه موسوم به «منسقو الاستجابه» گزارش داد که در منطقه تحت اشغال النصره در ادلب 1039 اردوگاه وجود دارد که در آن بیش از 778 هزار نفر زندگی می‌کنند.

به گزارش این مرکز، بیشتر این اردوگاهها در منطقه «حارم» واقع در شمال ادلب قرار دارد به نحوی که 575 اردوگاه در آن واقع شده که بیش از 100 هزار خانواده در آن حضور دارند.

بنا بر این گزارش، در این مناطق اردوگاههای زیادی تخریب شده است؛ به گونه‌ای که 25% از این اردوگاهها باید تعویض شوند و 20% نیز نیازمند تعمیر است. 94% هم نیازمند عایقهای ضد باران است.

منسقوا الاستجابه که نزدیک به معارضان سوری است در ادامه اعلام کرد که ساکنان اردوگاهها روزانه به 20 هزار لیتر نفت و 510 هزار کلیوگرم هیزم نیاز دارند.

اردوگاههای واقع در مناطق شمال سوریه که در اشغال تروریستها قرار دارد، در فصل زمستان با وضعیت بغرنجی روبروست و دشواریهای زیادی دارند از جمله کمبود وسایل گرمایشی و نبود سرویسهای بهداشتی.

النصره بخش اعظم استان ادلب را در اشغال خود دارد و در آنجا نهاد موسوم به «دولت نجات» تشکیل داده است. وضعیت امنیتی در این استان نابسامان بوده و تداوم درگیری فیما بین تروریستها بر سر نفوذ و پول نیز مزید بر علت شده است.

در همین راستا، «بریان مولر» رئیس گروه موسوم به «پزشکان بدون مرز» اعلام کرد که این نهاد از «30 نوامبر همه فعالیتها و حمایت خود در شمال سوریه را متوقف خواهد کرد».

این در حالی است که این نهاد که یک نهاد غیر دولتی فرانسوی است، در شمال سوریه به ویژه مناطق تحت تسلط گروه موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» - تحت حمایت آمریکا- حضور دارد.

این تصمیم بیشتر، فعالیتهای این گروه در اردوگاه «عین عیسی» و مرکز بهداشتی واقع در شهر «الطبقه» را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

«جلال عیاف» که از مدیران اردوگاه عین عیسی است هم گفت که سازمان پزشکان بدون مرز اعلام کرده است اواخر ماه جاری از این اردوگاه خارج خواهند شد و بهانه آن نیز «پایان یافتن مدت زمان برنامه‌هایشان است».

این در حالی است که شبکه خبری «روسیا الیوم» چند ماه پیش گزارش داده بود که برخی از کارمندان حاضر در سازمان پزشکان بدون مرز که در آفریقا فعالیت می‌کردند، در ازای خدمات جنسی به مردم این منطقه دارو می‌دادند.

این شبکه گزارش داد که چنین رفتارهایی در مناطق فعالیت پزشکان بدون مرز بسیار شایع است و یکی از کارمندان پیشین این نهاد گفته بود که یکی از کارمندان رده بالا پزشکان بدون مرز را دیده بوده که در کشور کنیا دخترانی را به مقر این نهاد انتقال داده بوده است.

وی همچنین تأکید کرد که «دختران بسیار خردسال بودند و گفته می‌شد که از فاسدان محلی بودند» و برای روابط جنسی به مقر پزشکان بدون مرز می‌رفتند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها