گزارش اختصاصی العالم از رزمایش "مدافعان آسمان ولایت" + فیلم

دوشنبه 14 آبان 1397 - 21:21

خبرنگار شبکه العالم امروز دوشنبه با سخنگوی رزمایش مشترک "مدافعان آسمان ولایت" که در استان سمنان برگزار می شود، مصاحبه کرد.

العالم - ایران 

امیر دریادار محمود موسوی سخنگوی رزمایش "مدافعان آسمان ولایت 97" در مصاحبه با شبکه العالم گفت : در ادامۀ رزمایش مدافعان آسمان ولایت 97 امروز ما شاهد عملیات هجوم یگان های پروازی با سرنشین و بدون سرنشین نیروهای تعریف شده در قالب دشمن فرضی و نیروهای مهاجم بودیم که در این راستا سامانه هایی که در محدوده رزمایش مستقر شده بودند، در حوزه های مختلف فعالیت خود را آغاز کردند.

دریادار موسوی گفت : در حوزۀ شناسایی انواع سامانه های راداری در باندهای فرکانسی مختلف و بردهای متفاوت به منظور کشف و شناسایی تهدیدهای هوایی در صحنه حاضر بودند و کار خودشان را به خوبی انجام دادند. علاوه بر این، سامانه های اپتیکی به عنوان سامانه های غیر انتشار دهنده و غیرفعال تحرکات تهدیدهای هوایی را رصد می کردند و  ویژگی ها و مختصات به دست آمده از تهدیدها را در اختیار سامانه های پدافند قرار می دادند. همچنین سامانه های شنودی شامل شنود الکترونیکی و ارتباطی فعالیت های تهدیدات هوایی را رصد می کردند.

دریادار موسوی افزود : پس از اینکه این سامانه ها کار شناسایی و تشخیص هدف به عنوان دشمن را انجام دادند، سامانه های پدافندی و انواع سامانه های موشکی و توپخانه ای وارد کار شدند و اقدامات آفندی را جهت انهدام اهداف متجاوز به محدودۀ رزمایش را انجام دادند. از جمله سامانه های موشکی که امروز بهره برداری شد، سامانۀ موشکی "تلاش" ، سامانۀ موشکی بهینه شدۀ "سوم خرداد" و سامانۀ توپخانۀ اپتیکی "سراج 1"  بود که همگی این سامانه ها تولید داخل هستند و با اتکاء به توانمندی های داخلی تهیه شده اند.     

دریادار موسوی افزود : نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی پدافند هوایی ارتش در این رزمایش مشارکت دارند.

دریادار حبیب الله سیاری رئیس هیئت مدیره برگزاری رزمایش مدافعان آسمان ولایت 97 چندی پیش اعلام کرد که این رزمایش امروز دوشنبه آغاز می شود و 2 روز ادامه خواهد یافت و بخش وسیعی از آسمان جمهوری اسلامی ایران را پوشش خواهد داد.

پایان

پربیننده ترین خبرها