ضرورت بازنگري تركيه در تسليح معارضان سوري

احتمال دستيابي پ.ك.ك به موشك هاي ضد هواپيما

 احتمال دستيابي پ.ك.ك به موشك هاي ضد هواپيما
پنج‌شنبه 4 آبان 1391 - 08:06

بيروت(العالم)- كارشناس لبناني درباره پيامده هاي سياست كينه توزانه تركيه در برابر سوريه و ارسال موشك هاي آمريكايي استينگر براي عناصر مسلح در اين كشور هشدار داد و از احتمال دستيابي كردهاي مسلح مخالف آنكارا "پ. ك.ك" به موشك هاي ضد هواپيما خبر داد.

محمد نورالدين كارشناس لبناني مسائل تركيه روز پنجشنبه در مصاحبه با شبكه خبري العالم ، در باره مجهز شدن تروريست هاي سوريه به موشك هاي ضد هواپيماي "استينگر" هشدار داد و گفت: اين مساله مي تواند به شدت يافتن درگيري ها در سوريه و سرايت آن به كل منطقه منجر شود؛ كه در اين صورت بعيد است ناآرامي ها به اين زودي ها خاتمه يابد.

نورالدين افزود: ممكن است مجهز شدن تروريست هاي سوريه به موشك هاي ضد هواپيماي استينگر منجر به دستيابي پ. ك. ك نيز به موشك هاي ضد هواپيما شود. بنابراين لازم است تركيه در سياست هايش بازنگري كند و تحليل هاي اشتباه و كينه توزانه در روابط با سوريه را كنار بگذارد. 
كارشناس مسائل تركيه گفت: مواضع كنوني تركيه بيانگر تحول ريشه اي در نحوه برخورد اين كشور با بحران سوريه نيست اما مي تواند نشانه آغاز مرحله جديدي از تعامل آنكارا با بحران سوريه باشد.
وي با اشاره به اين كه رفتار جديد تركيه ناشي از تغيير مواضع بين المللي در قبال بحران سوريه و بخصوص منصرف شدن ناتو و آمريكا از دخالت نظامي در سوريه است؛ افزود: ترك ها در اين مرحله بدون اين كه از هدف اصلي خود مبني بر تغيير نظام حكومتي در سوريه عقب نشسته باشند، از دور مراقب اوضاع هستند.
نورالدين افزود: مقامات آنكارا همه گزينه هايشان را بر اساس سرنگوني نظام سوريه چيده اند و مقامات حزب عدالت و توسعه (حزب حاكم تركيه) راه حل هاي مسالمت آميز در سايه استمرار دولت بشار اسد در سوريه را به نفع خود نمي دانند.
وي خاطرنشان كرد: تركها منتظر نتيجه انتخابات رياست جمهوري آمريكا هستند و بعد از آن مجدد روش جديدي در برخورد قهر آميز با بحران سوريه پيش خواهند گرفت.
MKH-24-18:08

پربیننده ترین خبرها