گفتگوی تلفنی ظریف با همتایان انگلیسی و نروژی در خصوص برجام

گفتگوی تلفنی ظریف با همتایان انگلیسی و نروژی در خصوص برجام
دوشنبه 14 آبان 1397 - 20:33

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفتگوهای تلفنی جداگانه با وزیران امور خارجه انگلیس و نروژ در خصوص آخرین تحولات روابط دوجانبه و برجام، گفتگو و رایزنی کرد.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

به گزارش مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه،  وزیران امور خارجه انگلیس و نروژ در گفت وگوی تلفنی با وزیر امور خارجه ایران بر پایبندی خود و سایر اعضای برجام به این توافق و لزوم اجرای فوری سازوکارهای ویژه اروپا برای تدوام همکاری های اقتصادی با ایران، تاکید کردند.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفت و گوهای تلفنی جداگانه با همتایان انگلیس و نروژ در خصوص آخرین تحولات روابط دوجانبه و برجام گفت وگو و رایزنی کرد.
وزیر امور خارجه انگلیس در این گفت وگو ضمن تاکید بر پایبندی کشورش و سایر اعضای برجام به این توافق، لزوم اجرای فوری سازوکارهای ویژه اروپا را برای تدوام همکاری های اقتصادی با ایران مورد تاکید قرار داد.
وزیر امور خارجه نروژ نیز در این گفت وگو ضمن اعلام حمایت از اجرای برجام‌ بر گسترش همکاری های دوجانبه تاکید کرد. 
ادعای پلیس دانمارک درباره یک شهروند نروژی - ایرانی نیز از دیگر محورهای گفت وگو بود که طی آن وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بر لزوم روشن شدن همه ابعاد موضوع و همکاری همه جانبه ایران با دولت های اروپایی برای روشن شدن حقایق تاکید کرد.

پربیننده ترین خبرها