بشار جعفری در سازمان ملل:

استفاده از سلاح های شیمیایی کار و هنر کشورهای غربی است، نَه سوریه!

استفاده از سلاح های شیمیایی کار و هنر کشورهای غربی است، نَه سوریه!
دوشنبه 14 آبان 1397 - 22:12

بشار جعفری نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در تازه ترین سخنان خود این نهاد بین المللی را به کوتاهی در انجام وظایف خود در قبال کشورش متهم کرد.

العالم - سوریه 

بشار جعفری امروز دوشنبه در شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرد : ما از شورای امنیت می خواهیم که به وظایف خود عمل کند و حافظ صلح و امنیت بین المللی باشد .

وی تصریح کرد: دولت سوریه با دست کشیدن از برنامۀ سلاح های شیمیایی خود که کشتی های آمریکایی آن را بارگیری کردند، دستاوردی بی سابقه برای خود به ارمغان آورد.

 نماینده دائم سوریه در سازمان ملل افزود:  کشورهایی که خواستار برگزاری نشست امروز شده اند، همان کشورهایی هستند که سلاح های شیمیایی را در اختیار گروه های تروریستی گذاشته اند.

بشار جعفری گفت: ما بار دیگر استفاده از هر گونه سلاح شیمیایی و هر سلاح کشتار جمعی دیگر را در هر شرایطی محکوم می کنیم.

بشار جعفری تاکید کرد: استفاده از سلاح های شیمیایی کار و هنر کشورهای غربی است، نَه سوریه! و اظهارات نمایندگان برخی از کشورهای عضو شورای امنیت تحریک مستقیم گروه های تروریستی برای استفاده از سلاح های شیمیایی علیه مردم بی گناه در استان ادلب محسوب می شود.

وی با بیان اینکه کمیته حقیقت یاب پایبند به قانون نبود و اعضای خود را به همۀ مناطق مورد نظر نفرستاد، بیان داشت: شورای امنیت هیچ اقدامی برای مقابله با حامیان مالی گروه های تروریستی انجام نداده است.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل درباره گروه کشورهای هفتگانه گفت: باید ترکیب گروه بررسی بیانیه کشورهای هفتگانه تغییر کند تا هر گونه برداشت یکجانبه از مفاد این بیانیه از بین برود.

گروه کشورهای هفتگانه شامل آمریکا، انگلیس ، فرانسه ، آلمان، عربستان، مصر و اردن می شود که بیانیه ای را با عنوان "آیندۀ سیاسی سوریه" آماده کرده اند که شرط و شروطی را به دمشق در امور سیاست های داخلی و خارجی خود تحمیل می کند که "قطع روابط با ایران، اعطای اختیارات تام به نخست وزیر و سلب اختیار تعیین نخست وزیر یا اعضای دولت از رئیس جمهوری، فعالیت کمیته تدوین قانون اساسی تحت نظارت سازمان ملل و متولی بازگرداندن آوارگان به سوریه فقط سازمان ملل خواهد بود" جزء این شرط و شروط است.

 

پربیننده ترین خبرها