ارتش یمن ادعای رسانه‌های ائتلاف سعودی را تکذیب کرد

ارتش یمن ادعای رسانه‌های ائتلاف سعودی را تکذیب کرد
دوشنبه 14 آبان 1397 - 22:31

ارتش یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد که حملات ائتلاف سعودی و اماراتی برای پیشروی در محور «کیلومتر 16» جاده حدیده به صنعاء از سه محور شکست خورده است.

العالم _ یمن

ارتش یمن ادعای سیطره نیروهای ائتلاف سعودی و اماراتی بر بخش‌هایی از شهر الحدیده را تکذیب کرد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن شامگاه دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن طی ۲۴ ساعت گذشته موفق شده‌اند حملات این ائتلاف به ۱۶ کیلومتری جاده «حدیده-صنعاء» را از سه محور دفع کرده و ناکام بگذارند.

در این بیانیه همچنین بر کشته شدن ۳۰ نفر از عناصر «مهاجم و مزدور» و زخمی شدن ۵۰ تن دیگر در این عملیات تأکید شده است. در بین زخمی‌ها برخی از فرماندهان نیروهای متجاوز نیز دیده می‌شوند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن تأکید کرد که در عملیات‌های ۲۴ ساعت گذشته، نیروهای یمنی موفق شده‌اند ۱۳ خودروی زرهی و نظامی منهدم کنند.

سرهنگ «یحیی سریع» در واکنش به جنجال رسانه‌ای متجاوزان نیز گفت: «تناقض و شوکی که در رسانه‌های دشمن دیده می‌شود، بازتاب آشکار اوضاع میدانی نیروهایشان است».

او تأکید کرد که تشدید عملیات نظامی و تهاجمی ائتلاف و تبلیغ پیروزی‌های وهمی هرگز نمی‌تواند شکست دشمنان را جبران کند.

رسانه‌های ائتلاف متجاوز سعودی و اماراتی امروز دوشنبه مدعی شدند که نیروهای این ائتلاف از شمال شرقی وارد شهر بندری الحدیده شده و بیمارستان «۲۲ می» این شهر را به اشغال خود درآوردند.

این رسانه‌ها همچنین مدعی شدند که جنگ خیابانی در محله «هفتم جولای» با نیروهای انصارالله و ارتش ادامه دارد.

ائتلاف متجاوز سعودی و اماراتی از خردادماه گذشته، برای اشغال بندر الحدیده، چندین عملیات گسترده انجام داده که تا به این لحظه همه این عملیات شکست خورده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها