با نزدیک شدن زمان برگزاری انتخابات؛

بوتفلیقه تعدادی از فرماندهان ارشد ارتش را آزاد کرد

بوتفلیقه تعدادی از فرماندهان ارشد ارتش را آزاد کرد
سه شنبه 15 آبان 1397 - 10:51

یک منبع آگاه به رویترز گفت عبد العزیز بوتفلیقه، رئیس جمهور الجزایر 5 تن از فرماندهان ارشد ارتش را آزاد کرد؛ این افراد ماه قبل به اتهام نقض قانون بازداشت شدند. گفته می شود آزادی این افراد در چارچوب تلاش برای بهبود روابط با ارتش در آستانه انتخابات است.

العالم - افریقا

سه تن از این افراد در چارچوب طرح برکناری 12 نفر از افسران ارشد ارتش همین سال، بازداشت شدند. بوتفلیقه با اجرای این طرح سیطره خود را تقویت کرده و نفوذ ارتش را کمتر کرد.

این 5 افسر، سرتیپ مناد نوبه، فرمانده سابق ژاندارمری و سرتیپ حبیب شینوف، فرمانده سابق منطقه نظامی یکم و سرتیپ سعید بای، فرمانده سابق منطقه دوم و سرتیپ بوجمعه بودواور، مدیر امور مالی وزارت دفاع و سرتیپ عبد الرزاق الشریف، فرمانده سابق منطقه چهارم بودند.

ناظران معتقدند آزادی این افراد در راستای تلاش برای اصلاح روابط با ارتش آنهم چند ماه قبل از انتخابات ریاست جمهوری است که قرار است در آوریل 2019 برگزار شود.

این منبع آگاه افزود افسران یادشده همچنان زیر بازجویی هستند؛ به نوشته رسانه ها این افسران پس از بازداشت در 14 اکتبر گذشته از زندان نظامی البلیده آزاد شدند.

بوتفلیقه 82 ساله هنوز نگفته است که آیا دعوت حزب حاکم برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری را برای دور پنجم خواهد پذیرفت یا خیر.

بوتفلیقه از ژوئن گذشته تغییرات بی سابقه ای را کادر فرماندهی ارتش شامل فرماندهی مناطق، فرماندهی پلیس و ژاندارمری و رئیس اطلاعات ارتش (قوی ترین دستگاه اطلاعاتی الجزایر) شروع کرده است.

وزارت دفاع هدف از این تغییر و تحولات را، اجرای اصل گردش قدرت در پست های عالی ارتش دانسته است؛ در حالی که رسانه های محلی می پرسند چرا این تغییر و تحولات با نزدیک شدن موعد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در بهار 2019 آغاز شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها