واکنش «انصارالله» به توجیه‌گری «ترامپ» درباره جنایات عربستان در یمن

واکنش «انصارالله» به توجیه‌گری «ترامپ» درباره جنایات عربستان در یمن
سه شنبه 15 آبان 1397 - 14:21

سخنگوی جنبش انصارالله یمن با اشاره به سخنان رئیس‌جمهور آمریکا درباره استفاده عربستان از سلاح‌های این کشور علیه ملت یمن، واشنگتن را مسئول جنایات جنگی در این کشور دانست.

العالم _ یمن

«محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله یمن در واکنش به ادعای «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا درباره استفاده نادرست رژِیم سعودی از سلاح‌های آمریکایی در جنگ یمن اعلام کرد که این موضع‌گیری نشان می‌دهد که آمریکا مسئول کلیه جنایات صورت گرفته در یمن است.

وی طی پستی در توئیتر نوشت: ترامپ، عوامل خود در ائتلاف [سعودی] را توبیخ می‌کند و به آنها گفته که به خوبی از سلاح آمریکایی استفاده نکرده‌اند و این اقدام در واقع توبیخ عاملا شکست‌خورده [در جنگ یمن] است. این امر بیانگر محکومیت آشکار آمریکا است که مسئول کلیه جنایات در یمن است.

عبدالسلام در ادامه اعلام کرد که این اظهارنظر گواه آن است که ملت یمن دارای قضیه‌ای عادلانه است که می‌تواند برای آن، با قدرتمندترین قدرت در جهان مقابله کند.

ترامپ در گفت‌وگو با وبگاه «اکسیوس» با اعتراف به اینکه عربستان از سلاح آمریکا در یمن سوءاستفاده می‌کند، گفت: «حادثه حمله هوایی ائتلاف عربی به اتوبوس حامل دانش‌آموزان یمنی در آگوست (مرداد سال جاری) دردناک بود.»

رئیس‌جمهور آمریکا که همواره از مخالفان توقف فروش سلاح به ریاض بوده، حالا در این مصاحبه مدعی شده که دلیل کشتار ۴۰ کودک زیر ۱۵ سال در حمله عربستان سعودی به اتوبوس حامل آنها در شهر «ضحیان»، «نابلدی» سعودی‌ها در استفاده از تسلیحات بوده است.

هجدهم مردادماه بعد از انتشار خبر  حمله جنگنده‌های ائتلاف سعودی به اتوبوس حامل دانش آموزان یمنی در شهر «ضحیان» در استان صعده،  وزارت بهداشت دولت نجات ملی یمن اعلام کرد که بر اثر جنایت ائتلاف سعودی، ۵۱ کشته و ۷۹ تن دیگر زخمی شده‌اند که ۴۰ تن از کشته کودک زیر ۱۵ سال بودند.

رئیس‌جمهور آمریکا در پاسخ به سوالی درباره این حمله و اینکه آیا همچنان خواهان ادامه فروش سلاح به عربستان سعودی است، پاسخ داد و ادعا کرده که دلیل این حمله نابلدی سعودی‌ها در استفاده‌ از تسلیحات بوده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها