ظریف در پیام‌ ویدئویی خطاب به ملت ایران:

مردم ایران تاریخ ساز اند/ دولت آمریکا پشیمان خواهد شد

سه شنبه 15 آبان 1397 - 14:42

وزیر خارجه ایران در پیامی ویدئویی تصریح کرد که دولت آمریکا پشیمان خواهد شد.

العالم _ ایران / سیاسی

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه در پیامی ویدئویی گفت: مردم ایران تاریخ ساز هستند و دولت آمریکا پشیمان خواهد شد.

وی ضمن سلام به مردم بزرگ ایران گفت: دیروز دولت ایالات متحده وعده‌ای که شش ماه بود درباره آن صحبت می‌کرد و در صحنه تبلیغاتی مانور می‌داد، سرانجام عملی کرد.

ظریف اضافه کرد: تحریم‌هایی که هدفشان مردم ایران هستند، کاملا واضح است آنقدر دنبال همه شرکت‌ها گشته بودند که حتی شرکت‌هایی که قبلا منحل شده بودند، را به این تحریم اضافه کرده بودند.

رئیس دستگاه دیپلماسی گفت: اما این نشانگر استیصال دولت آمریکاست از اینکه دنیا در برابر دولت آمریکا ایستاده است. هیچ دولتی در دنیا به غیر از چند کشور کوچک و رژیم صهیونیستی در منطقه ما آمادگی این را نداشته که از اقدامات آمریکا پیروی کند و ما دیروز در لحن و صحبت وزرای امور خارجه و خزانه‌داری آمریکا این تنهایی و عصبانیت را از اجماع بین‌المللی علیه یکجانبه گرایی آمریکا مشاهده کردیم.

*اطمینان داریم روزهای بدی در انتظار دولت آمریکاست

به گزارش فارس، وزیر خارجه ایران با یادآوری این نکته که اقدامات آمریکا اقداماتی است که با خشم فراوان صورت می‌گیرد، افزود: این وظیفه دولت جمهوری اسلامی ایران است از اینکه این اقدامات خصمانه که علیه مردم طراحی شده و برای جدا کردن مردم از یکدیگر و حاکمیت طراحی شده اجازه ندهد این اقدامات به مردم ضربه وارد کند و این کار را دولت با تمام توان دنبال کرده و امروز هم دنبال می‌کند و در صحنه دیپلماسی بسیار خوشحالیم امروز همه دنیا در برابر اقدام آمریکا ایستاده و با این اقدام آمریکا همراهی نکرده است.

وی بیان کرد:‌امیدواریم آثار این مقابله جهانی با اقدام آمریکا را در آینده مشاهده کنیم.

ظریف ادامه داد: دولت این وظیفه را دارد چه با همراهی دیگران چه بدون همراهی دیگران، زمینه را برای زندگی راحت مردم و کمترین اثر از تحریم‌ها فراهم کند. من که در جلسات هیأت دولت و سایر جلسات شاهد اقدامات و تلاش‌های ریاست جمهوری و اعضای هیأت دولت و سایر نهادها و دستگاه‌های کشور هستم، می‌توانم این تضمین را بدهم که تمام تلاش را انجام دادیم و خواهیم داد.

به گزارش فارس، رئیس دستگاه دیپلماسی گفت: مردم ما مردمی بودند که همواره در برابر طرح‌ها و برنامه ریزی‌هایی کسانی که دلشان برای این کشور نسوخته و با این مردم سر ستیز و جنگ دارند، کسانی بودند که برنامه‌های آنها را نقش بر آب کردند. اطمینان دارم مردم این بار هم این کار را خواهند کرد و تاکنون نیز همین را نشان دادند.

وزیر خارجه خاطرنشان کرد: اطمینان داریم روزهای بدی در انتظار دولت آمریکاست. دولتی که نتوانسته حتی برای مردم خودش ثابت کند که سیاست‌هایش به نفع آن مردم است. دولتی که بیش از آنکه حتی به فکر منافع ملی آمریکا باشد به فکر منافع گروه کوچکی است که حامیان خودش را تشکیل می‌دهند و بیشتر تلاش می‌کند جنایات رژیم سعودی و اسرائیل را بپوشاند تا اینکه سیاست در جهت منافع ملی آمریکا را دنبال کند.

ظریف با یادآوری این نکته که البته در گذشته هم دولت‌های قبلی آمریکا با همین سرو صداها و با همین بی احترامی‌ها نسبت به مردم بزرگ ایران کارشان را شروع کردند، اظهار داشت: ولی هر چه با تجربه‌تر در کارشان شدند، سیاست و لحنشان را نسبت به ایران عوض کردند.

وی گفت: یقین دارم دولت آقای ترامپ هم بعد از مدتی به این نتیجه خواهد رسید که این سیاست‌ها  بر عزم مردم بزرگ ایران تاثیری نخواهد کرد و آنها هم مجبور خواهند شد سیاست خود را عوض کنند.

ظریف افزود: مردم تاریخ ساز ما بارها نشان دادند توانسته‌اند تاریخ را عوض کنند و مسیر تحولات تاریخی را با تلاش، خودباوری و استقامت خودشان عوض کنند، این بار هم همین تجربه تکرار خواهد شد و این بار هم آمریکایی‌ها از اقدامات نابخردانه خود پشیمان خواهند شد.

پربیننده ترین خبرها