السیسی :تحریم علیه ایران باعث بی ثباتی در منطقه می شود

السیسی :تحریم علیه ایران باعث بی ثباتی در منطقه می شود
سه شنبه 15 آبان 1397 - 17:46

وی روز سه شنبه در حاشیه کنفرانسی در «شرم الشیخ » و در پاسخ به سوالی در خصوص اعمال تحریم های آمریکا علیه مردم ایران این مطلب را بیان کرد.

 

 

العالم - مصر

رئیس جمهوری مصر در نخستین واکنش خود به تحریم های آمریکا علیه ملت ایران تصریح کرد : بی ثباتی بر همه تاثیر منفی می گذارد، هر کشوری بی ثبات باشد، این بی ثباتی بر همه ما تاثیر می گذارد.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا 18 اردیبهشت ماه گذشته خروج واشنگتن از «برجام» را اعلام کرد، اما بلافاصله دیگر کشورهای امضا کننده این توافق یعنی انگلیس، فرانسه، آلمان، چین و روسیه ضمن محکوم کردن خروج این کشور از این توافق چندجانبه بین المللی، تاکید کردند که به برجام پایبند مانده و از تجارت شرکت هایشان با ایران حمایت می کنند. 

دولت ترامپ دور اول تحریم های آمریکا علیه ملت ایران را در 15 مرداد ماه و در دوم آن را که بیشتر شامل تحریم های نفتی است ، دیروز 14 آبان اجرایی کرد. 

ترامپ با حربه تروریسم اقتصادی و تحریم های یک جانبه غیرقانونی و فشار به جامعه جهانی به دنبال ایجاد جنگ روانی و القای انزوای ایران است اما تجربه ماه های اخیر و همراهی نکردن جهان با آمریکا نشان داد که این کشور هیچگاه به هدف خود دست نخواهد یافت و اکنون بیش هر زمان دیگر برای اعمال تحریم ها تنها است.

خبرگزاری «بلومبرگ» در گزارشی با اشاره به مخالفت کشورها با تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ایران نوشت: بسیاری از کشورهای خریدار نفت ایران آشکارا تحریم ها را نقض می کنند یا خواستار معافیت از تحریم های ضدایرانی آمریکا هستند.

به دنبال این اقدام ترامپ کشورهای اروپایی اعلام کردند که به دنبال سازو کاری برای ادامه مبادلات اقتصادی با ایران هستند.

با توجه به سیاست های اقتصادی اخیر ترامپ و زیان بسیاری از کشورهای جهان به خاطر آن برخی کشورهای به دنبال استفاده از ارزهای معتبر دیگر به جای دلار برای مبادلات خود با دیگر کشورها هستند. 

ایرنا

پربیننده ترین خبرها