امارات همبستگی حماس با ایران علیه تحریم ها را برنتافت

امارات همبستگی حماس با ایران علیه تحریم ها را برنتافت
سه شنبه 15 آبان 1397 - 21:47

امارات متحده عربی که یکی از نخستین پیروان سیاست های ضد ایرانی ترامپ علیه ایران است، این بار محکومیت حماس علیه بازگشت تحریم های یکجانبه و ظالمانه واشنگتن واکنش نشان داد.

العالم - آسیا

«انور قرقاش» وزیر مشاور در امورخارجه امارات که به پیروی از ترامپ، سیاست های ابوظبی را از طریق صفحه توئیتری اش اعلام می کند، در تازه ترین اظهار نظر ضد ایرانی خود مدعی شد که حماس با حمایت از جمهوری اسلامی در واقع نگرانی کشورهای عربی درباره آن چه وی دخالت تهران در منطقه دانسته است، رعایت نمی کند.

درحالی که امارات عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را کلید زده و به این ترتیب چشم خود را به روی مساله فلسطین بسته است، مدعی شد: موضع حماس، آرمان فلسطین را به ناکجا آباد می برد.

حماس با محکوم کردن بازگشت تحریم های ظالمانه آمریکا در بیانیه ای تاکید کرد که هدف این تحریم ها بر هم زدن امنیت و ثبات منطقه و تضعیف عوامل مقاومت برابر نقشه ها و توطئه های آمریکاست که در راستای خدمت به ثبات رژیم صهیونیستی و بلندپروازی های توسعه طلبانه این رژیم علیه آرمان فلسطین و جهان اسلام صورت می گیرد.

اظهارات قرقاش چند روز پس از آن روی می دهد که «جیسون گرینبلات» فرستاده به اصطلاح صلح آمریکا به منطقه خاورمیانه پنجشنبه گذشته از تمایل امارات با رژیم صهیونیستی خبر داد. 

از سوی دیگر، هفته گذشته، سرود رژیم نامشروع صهیونیست ها برای نخستین بار در امارات به عنوان یک کشور اسلامی نواخته شد.

همچنین انتشار تصاویر دیدار 'ناصر التمیمی' رییس فدراسیون جودو امارات با 'میری رگو' وزیر فرهنگ و ورزش رژیم صهیونیستی و نیز شرب خمر بازیکنان صهیونیست در مرکز ابوظبی جنجال آفرین شد و اعتراض مردم کشورهای عربی به ویژه شهروندان اماراتی را در پی داشت.

هیات ورزشی رژیم صهیونیستی جمعه گذشته، متشکل از 11 ورزشکار و مربی آن پس از اخذ روادیداد برای نخستین بار به نام اسرائیل وارد ابوظبی شد.

همزمان با سفر هیات صهیونیستی به ابوظبی، 'بنیامین نتانیاهو' نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز با مقام های عمان در مسقط دیدار کرد. اقدامی که با انتقاد برخی مقامات کشورها از جمله میشل عون رئیس جمهوری لبنان روبرو شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها