یونیسف در خصوص اوضاع انسانی الحدیده یمن هشدار داد

یونیسف در خصوص اوضاع انسانی الحدیده یمن هشدار داد
چهارشنبه 16 آبان 1397 - 08:19

صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) در بیانیه ای با اشاره به درگیری‌ها در بندر الحدیده یمن، درخصوص اوضاع انسانی و شرایط کودکان بستری در بیمارستانی در این شهر هشدار داد.

 

العالم - عربستان سعودی

یونیسف در این بیانیه تاکید می‌کند که صدای انفجار بمب و تیراندازی در حوالی بیمارستان الثوره که 59 کودک بیمار و زخمی بستری هستند، شنیده شده است.

این بیانیه می افزاید؛ این کودکان که 25 تن از آنها در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند، در معرض «خطر مرگ قریب‌الوقوع» قرار دارند.

یونیسف می‌افزاید، در صورت تخریب یا انسداد راه های دسترسی به الحدیده، تلفات انسانی «فاجعه‌بار» خواهد بود.

تاکنون تلاش بی وقفه نیروهای ائتلاف متجاوز سعودی که از 23 خرداد 97 برای اشغال بندر الحدیده آغاز شده، با مقاومت ارتش و کمیته های مردمی یمن راه به جایی نبرده است.

الحدیده یک بندر استراتژیک در ساحل دریای سرخ و تنها گذرگاه ورودی کمک‌های بشردوستانه به کشور جنگ زده یمن است که 70 درصد مواد غذایی، دارویی و کمک های بهداشتی از این طریق، وارد این کشور می شود.

عربستان سعودی طی سه سال و نیم گذشته درگیر جنگی خونین در یمن بوده و مردم این کشور را پیوسته با انواع تسلیحات کشنده و غیرمتعارف از جمله بمب های خوشه ای و بشکه ای هدف بمباران قرار داده است.

نتیجه این اقدام، هزاران کشته، میلیون‌ها آواره و اوضاع وخیم انسانی بوده است.

با وجود هشدارهای فزاینده گروه های مستقل حقوق بشری درخصوص ابعاد فاجعه بار جنگ یمن، بسیاری از کشورهای غربی همچنان به حمایت های تسلیحاتی و لجستیکی از ائتلاف به سرکردگی عربستان سعودی ادامه می دهند.

پربیننده ترین خبرها