عمران خان: آماده میانجی گری برای پایان جنگ یمن هستیم

عمران خان: آماده میانجی گری برای پایان جنگ یمن هستیم
چهارشنبه 16 آبان 1397 - 14:15

عمران خان نخست وزیر پاکستان بار دیگر بر آمادگی کشورش برای ایفای نقش میانجی به منظور پایان دادن به جنگ یمن در صورت توافق همه طرف های درگیر تاکید کرد.

العالم -آسیا

به نقل از تلویزیون «جیو» پاکستان، «محمد مطهر العشبی» سفیر دولت مستعفی یمن در اسلام آباد، روز چهارشنبه با نخست وزیر پاکستان دیدار کرد.

بر اساس این گزارش، روابط پاکستان و یمن و روند صلح خاورمیانه در این دیدار، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در جریان این نشست، عمران خان گفت که کشورش، اجرای یک راه حل صلح آمیز و قابل قبول برای همه طرف های جنگ یمن را خواستار است.

به گفته منابع خبری، نخست وزیر پاکستان به سفیر دولت مستعفی یمن در کشورش گفت که اگر همه طرفین به توافق برسند، اسلام آباد می تواند در زمینه تحقق صلح یمن، نقش میانجی را ایفا کند.

نخست وزیر پاکستان دوم آبان ماه امسال پس از بازگشت از سفر عربستان، در گفت و گوی تلویزیونی با مردم کشورش گفت که اسلام آباد خواهان ایفای نقش میانجی بین طرفین درگیر برای پایان جنگ در یمن است.

«عمران خان» با تشریح بحران جاری در یمن، افزود:پاکستان به دنبال میانجیگری میان دو طرف این جنگ است و اطمینان می دهیم که تلاش های موثری را در این مسیر انجام خواهیم داد.

وی تصریح کرد:در منطقه ای که این روزها شدیدا درگیری و تنش وجود دارد، پاکستان خواهان ایفای نقش میانجی است که هدف اصلی آن نزدیک کردن بیشتر کشورهای اسلامی است.

«محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز که چهارشنبه گذشته نهم آبانماه برای پیگیری وضعیت آزادی مرزبانان ربوده شده ایرانی در مرز میرجاوه به اسلام آباد سفر کرده بود، در خصوص حل بحران یمن با مقامات پاکستانی گفت و گو کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با تشریح دستاوردهای سفر به پاکستان و دیدار با مقام های پاکستان، در خصوص حل بحران یمن گفت: با توجه به اینکه نخست وزیر پاکستان پیشنهاد خوبی برای پایان دادن به رنج مردم یمن ارائه داده است، در این زمینه با وزیر خارجه، فرمانده ارتش و نخست وزیر صحبت کردیم و امیدواریم آنها بتوانند این پیشنهاد را که در حال تبدیل شدن به اجماع بین‌المللی است، پیگیری کنند.

ظریف با اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران در این خصوص گفت: امیدواریم پایان جنگ یمن که این روزها به اجماع بین المللی تبدیل شده است، به راه حلی برسد.

«شاه محمود قریشی» وزیر خارجه پاکستان نیز اخیرا در خصوص حل بحران یمن گفت:مذاکرات می تواند مشکلات موجود در این کشور را حل کند و اگر طرفین آماده باشند، حاضریم نقش واسطه صلح را ایفا کنیم.

وی اضافه کرد: عمران خان آماده است تا برای ایجاد صلح در این کشور میانجیگری کند. 

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها