در گفتگوی اختصاصی با العالم؛

انصار الله یمن: خبرهای خوشی از درگیری های حدیده به زودی منتشر خواهیم کرد/ در استان البیضاء یک تیپ کامل مزدوران سعودی به هلاکت رسیدند و برخی از آنها اسیر شدند/ جهان چرا به کشتار مردم یمن توجه نمی کند؟

انصار الله یمن: خبرهای خوشی از درگیری های حدیده به زودی منتشر خواهیم کرد/ در استان البیضاء یک تیپ کامل مزدوران سعودی به هلاکت رسیدند و برخی از آنها اسیر شدند/ جهان چرا به کشتار مردم یمن توجه نمی کند؟
چهارشنبه 16 آبان 1397 - 14:09

محمد البخیتی عضو دفتر سیاسی جنبش انصار الله یمن در شهر حدیده برای دفاع از این شهر و مردمش فعالیت می کند و دوشادوش هم‌رزمانش با نیروهای ائتلات متجاوز سعودی می جنگد.

العالم - یمن 

الخبیتی در مصاحبه با العالم گفت: ما به حدیده آمده ایم تا از این شهر و مردمش دفاع کنیم زیرا می دانیم که کشورهای متجاوز از ارتکاب هیچ جنایتی شرم آوری در حق یمنی های رویگردان نیستند.

البخیتی به مردم یمن اطمینان داد که اوضاع تحت کنترل است و قول داد که در در آینده بسیار نزدیک خبرهای بسیار خوشی را از درگیری های حدیده به گوش مردم یمن برساند.

عضو دفتر سیاسی جنبش انصار الله یمن اعلام کرد : علت تمرکز حملات ائتلاف سعودی در حدیده اینست که این ائتلاف متجاوز در مناطق دیگر شکست خورده است.

البخیتی افزود : ائتلاف سعودی در ابتدای تجاوز خود به یمن ادعا کرد که در مدت 72 ساعت وارد صنعاء خواهد شد ولی به اهداف خود نرسید لذا جنگ را به مناطق دیگر کشاند و سرانجام دامنۀ این درگیری ها به حدیده، جادۀ کیلومتر 16 و دیگر مناطق کشیده شد. این درگیری های پراکنده نشان می دهد که ائتلاف از اذعان کردن به شکست خود امتناع می کند و می خواهد شکست های خود را به نوعی جبران کند.   

البخیتی گفت: ائتلاف سعودی تلاش می کند که اذهان عمومی را از پیشرفت ها و پیشروی های بزرگ ارتش و کمیته های مردمی در مناطق جنگی مختلف همچون استان های صعده و البیضاء منحرف کند زیرا در استان البیضاء یک تیپ کامل مزدوران سعودی سرکوب شد و تعداد زیادی از فرماندهان این تیپ کشته و اسیر شدند.

عضو دفتر سیاسی جنبش انصار الله اعلام کرد : ائتلاف سعودی در یک زمان نمی تواند از مزدوران خود در همۀ مناطق جنگی پشتیبانی هوایی کند و نیروهای یمنی از این فرصت برای دستیابی به پیروزی ها و پیشروی ها استفاده می کنند. 

عضو ارشد جنبش انصار الله گفت : مردم حدیده به رهایی خود از شر حملات ائتلاف سعودی خوش بین هستند. آمریکا با دیدن پافشاری مردم یمن در دفاع از کشورشان از اذعان به مشارکت خود در تجاوز به یمن انصراف داد.

البخیتی گفت: جنگ ما جنگ حق با باطل است . ائتلاف سعودی هنگامی که در حملات نظامی خود شکست می خورد، مردم یمن را به خاک و خون می کشد.

البخیتی گفت : توجه جهان به مساله خاشقجی این سؤال را ایجاد می کند که چرا به کشتار مردم یمن توجه نمی کند. دست زدن ائتلاف سعودی به جنایات های بیشتر در حق مردم یمن خواستۀ آمریکا است.

البخیتی افزود : ما با تجاوزی مقابله می کنیم که آن 10 کشور جهان با یکدیگر همگام با سعودی و علیه مردم یمن می جنگند؛ عربستان و امارات چشم طمع به یمن دوخته اند و در هر راهکاری که برای حل بحران یمن پیشنهاد می شود، رد پای خواسته های توسعه طلبانۀ آل سعود و آل نهیان دیده می شود.

عضو جنبش انصار الله افزود: جنبش انصار الله خواهان ازسرگیری مذاکرات سیاسی و نشستن بر سر میز گفتگو و اجرای توافقنامۀ "صلح و مشارکت ملی" است.

البخیتی گفت: مردم یمن برای توقف تجاوز تاکنون خواسته های غیرممکن ارائه نکرده است که مانع توقف مذاکرات شود. این ائتلاف سعودی است که بر تداوم جنگ اصرار می کند تا وانمود کند که می تواند پیروزمندانه جنگ را به پیش ببرد. ما یمنی ها از ملت و کشورمان دفاع می کنیم و پیروزی های بسیاری را به دست آورده ایم.  

البخیتی افزود : تجاوز هنگامی متوقف می شود که نظام سعودی احساس خطر کند؛ کسانی در ائتلاف سعودی جنگ یمن را فرماندهی می کنند که تصمیمات بچه گانه می گیرند.

پربیننده ترین خبرها