مواضع اتحادیه عرب دستمایۀ طنز و تمسخر

مواضع اتحادیه عرب دستمایۀ طنز و تمسخر
جمعه 5 آبان 1391 - 11:13

ناکارآمدي اتحاديه عرب و رفتارهاي انفعالي آن در برابر تجاوزات و زورگويي‌هاي رژيم صهيونيستي و آمريکا سبب شده است تا کاربران عرب در شبکه‌هاي اجتماعي رفتارها و موضع‌گيري‌هاي اين اتحاديه را به سخره بگيرند و دستماي? طنز قرار دهند.

به گزارش پايگاه خبري العالم، اتحاديه عرب روز چهارشنبه با انتشار بيانيه اي حمله تروريستي اسرائيل را به کارخانه تسلیحاتی در خارطوم محكوم و تاكيد كرد كه از نزديك تحقيقات جاري در این باره را براي اطلاع از جزييات اين تجاوز علیه کشوری مستقل عربي دنبال مي كند.

پایگاه خبری النخیل در این باره نوشت: موضع‌گيري ضعيف اتحاديه عرب درباره حمله رژیم صهیونیستی به يك كشورعضو كامل اتحاديه عرب سبب شده تا ناظران و تحلیلگران سیاسی دیدگاه‌های متفاوتی را درباره آن نشان دهند.

بر اساس این گزارش، اکنون ناظران سیاسی بیم آن دارند که اتحادیه عرب برای تکرار چنین حوادثی درخواست گشایش سفارت اسرائیل را در خارطوم خواستار شود یا حتی دولت سودان و رژيم صهيونيستي را به گفت‌و‌گو دعوت كند زيرا اتحاديه عرب مذاکراتی را که یک طرف آن رژيم صهيونيستي يا آمريكا نباشد به رسميت نمي شناسد.

در اين ميان كاربران و فعالان عرب در شبکه‌های اجتماعی مانند فيس بوك و تويتر واکنش ضعیف اتحادیه عرب را مایه طنز و تمسخر قرار داده و نوشته اند که ممكن است دبيركل اتحاديه عرب از همه كشورهاي عربي بخواهد در واكنش به حمله اسرائيل به سودان، سفیران خود را از خارطوم فرا بخوانند.

ناکارآمدی و رفتارهای انفعالی اتحادیه عرب سبب شده تا کاربران شبکه‌های اجتماعی این اتحادیه را به سخره و تهکم بگیرند و چنین اظهار نظر کنند که حتی ممکن است اتحادیه عرب عضويت سودان را در اتحاديه به حال تعليق در آورد و پخش برنامه هاي شبكه هاي ماهواره اي این کشور را قطع كند .

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها