معترضان به حبس شیخ سلمان در لندن تجمع کردند

معترضان به حبس شیخ سلمان در لندن تجمع کردند
چهارشنبه 16 آبان 1397 - 16:52

معترضان به حبس شیخ «علی سلمان» دبیر کل جمعیت «الوفاق» بحرین روز چهارشنبه در مقابل سفارت این کشور در لندن تجمع کرده و انزجار خود را از رژیم آل خلیفه و حامیانش ابراز کردند.

العالم - بحرین

شرکت کنندگان در حالی که تصاویر شیخ سلمان و سایر زندانیان سیاسی بحرین را در دست داشتند ، فریاد می زدند دست از حمایت قاتل ها بردارید و جنایتکاران را مجازات کنید. 

معترضان خشمگین همچنین جنایات رژیم آل خلیفه در سرکوب ، بازداشت و زندانی کردن مردم این کشور را محکوم کردند و با شعار از تسلیح بحرین و کشتار مردم دست بردارید هر گونه حمایت از منامه را مشارکت در جنایات این رژیم توصیف و آن را محکوم کردند.

افراد حاضر در این حرکت اعتراضی همچنین شعار نوشته هایی را در حمایت از اعتراضات مردمی و ضرورت آزادی فعالان سیاسی در دست داشتند.

دادگاه بحرین یکشنبه گذشته با لغو حکم تبرئه صادر شده برای شیخ «علی سلمان» به‌ عنوان بزرگ‌ ترین حزب مخالف رژیم این کشور، او را به حبس ابد محکوم کرد. 

چهارمین جلسه دادگاه تجدید نظر علی سلمان و دو نماینده سابق پارلمان بحرین از جمعیت الوفاق به نام‌های «حسن سلطان» و «علی الاسود» به اتهام واهی جاسوسی برای قطر، برگزار شد. 

رژیم آل خلیفه این سه تن را به جاسوسی برای قطر در جریان مذاکرات مربوط به حل بحران این کشور در چارچوب راهکار سیاسی متهم کرده است. 

بحرین از سال 2011 ( 1390) تاکنون با بحران نارضایتی‌های مردمی ناشی از سیاست‌های ظالمانه رژیم آل خلیفه مواجه است. 

جمعیت الوفاق بحرین ضمن محکوم کردن حکم حبس ابد شیخ «علی سلمان» اعلام کرد که این حکم تنها بر پایداری و صبر مردم این کشور می افزاید. 

الیستر برت معاون وزیر امور خارجه انگلیس نیز با صدور بیانیه‌ای، نسبت به‌ حکم دادگاه بحرین برای حبس ابد شیخ «علی سلمان» ابراز نگرانی کرد و افزود که او حق دارد علیه حکم دادگاه اعتراض کند.

این سیاستمدار انگلیسی تصریح کرد که دولت این کشور، بحرین را تشویق می‌ کند تا به تعهدات داخلی و بین‌المللی‌اش پایبند باشد.

در ادامه این برنامه اعتراضی در برابر سفارت بحرین در لندن یک نشست خبری از سوی مسوولان جنبش آزادی بحرین در برابر سفارت مزبور برگزار شد.

پربیننده ترین خبرها