اردوگاه «المیه و میه» پس از چندین هفته تنش، رنگ آرامش گرفت

اردوگاه «المیه و میه» پس از چندین هفته تنش، رنگ آرامش گرفت
پنج‌شنبه 17 آبان 1397 - 12:27

اردوگاه فلسطینی «المیه و میه» در لبنان که طی چند هفته اخیر شاهد تنش‌های زیادی بود و طی آن چندین نفر کشته و زخمی شدند، با اجرایی شدن یک توافق میان گروه‌های درگیر، آرام شد.

العالم - فلسطین اشغالی

اردوگاه فلسطینی «المیه و میه» در صیدای لبنان طی چند هفته اخیر شاهد درگیری‌های شدید میان دو گروه فلسطینی «فتح و انصارالله» بود که طی آن چندین نفر کشته و زخمی شدند؛ در نهایت «جمال سلیمان» دبیرکل جنبش انصارالله چهارشنبه (دیروز) طی توافق صورت‌گرفته، این اردوگاه را ترک کرد و بار دیگر آرامش در المیه و میه برقرار شد.

بر اساس گزارش «القدس العربی»، «ماهر عوید» معاون سلیمان جانشین او در انصار‌الله شد. جمال سلیمان به همراه چهار همسر و شش فرزندش و نیز هفت نفر از اعضای گروهش اردوگاه المیه و میه را ترک کرد و گفته می‌شود به «المزه» در سوریه رفته است.

بر اساس این گزارش، گام بعدی خالی شدن خیابان‌های اردوگاه مذکور از افراد مسلح وابسته به فتح و بازگشت آوارگان فلسطینی به خانه‌هایشان در این اردوگاه است تا زندگی بار دیگر وارد مسیر طبیعی خود شود.

شبکه «المیادین» در همین راستا گزارش داد گروه‌های فلسطینی در لبنان تصمیم گرفتند موانع امنیتی در اردوگاه برداشته شده؛ مدارس، درمانگاه‌ها و مغازه‌ها باز شود و اهالی به منازل خود بازگردند.

درگیری‌ها زمانی آغاز شد که میان یکی از اعضای فتح و انصارالله درگیری و تیراندازی متقابل رخ داد، کم‌کم دامنه این درگیری‌ها وسعت یافت و تیراندازی‌ها میان طرفین تشدید شد.

بر اساس آمارها تعداد آوارگان فلسطینی در لبنان حدود 480 هزار نفر است و حدود نیمی از این جمعیت در 12 اردوگاه که به آنها اختصاص داده شده، زندگی می‌کنند.

پربیننده ترین خبرها