خشم عمانی ها از عادی سازی روابط با اسرائیل؛ پشت پرده رقص شمشیر وزیر صهیونیست در عمان چه بود؟

خشم عمانی ها از عادی سازی روابط با اسرائیل؛ پشت پرده رقص شمشیر وزیر صهیونیست در عمان چه بود؟
پنج‌شنبه 17 آبان 1397 - 13:24

در پی سفر نخست وزیر و پس از آن وزیر اسرائیلی به عمان کاربران عمانی در شبکه های اجتماعی با هشتک «#عمانيون_ضد_التطبيع» نسبت به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی اعلام انزجار کردند.

العالم- آسیا 

۲۵ اکتبر برابر با پنج‌شنبه ۳ آبان ماه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، به عمان سفر کرد. طی ۲۲سال گذشته این نخستین سفر یک مقام بلندپایه اسرائیلی به یک کشور حاشیه جنوبی خلیج‌فارس بوده است.

براساس بیانیه مشترکی که دو طرف صادر کردند، نتانیاهو و سلطان قابوس «راه‌های پیشبرد فرآیند صلح در خاورمیانه و مسائل مورد علاقه و مشترک درخصوص راه‌های دستیابی به صلح و ثبات در خاورمیانه» را مورد بحث قرار دادند. 

به نوشته ایزابل کرچنر، با توجه به نزدیکی روابط ریاض- تل‌آویو، قتل جمال خاشقجی باعث انزوای بن سلمان و باعث شده اسرائیل در تداوم استراتژی خود دچار «مشکل» یا نوعی «وقفه» شود.

بنابراین، هیات اسرائیلی، عمان را انتخاب کرد که می‌تواند مجرایی برای برخی تحولات منطقه‌ای باشد. عمان به‌دلیل ارتباط با حزب‌الله و حوثی‌ها می‌تواند ابزار مناسبی برای رصد تحولات دپیلماتیک منطقه‌ای باشد؛ بنابراین به نظر میرسد پشت پرده های این سفر بیش از آنچه که اعلام شد، بوده است. 

این سفر و ماهیت اصلی آن علاوه بر آنکه از سوی جامعه جهانی با واکنش هایی روبرو بود ، در درون عمان هم با واکنش های جدی رویرو شده است.

به نظر میرسد افکار عمومی در عمان به خوبی پی برده اند که طرف مقابل یعنی بنیامین نتانیاهو با چه هدفی به کشور سفر کرده چرا که سابقه زیاده خواهی و دخالت های رئیس رژیم جعلی صهیونیستی را به خوبی میدانند از این رو سعی کردند با اقداماتی در این خصوص اعلام کنند که نگران آینده کشور خود در صورت نزدیکی به این رژیم اشغالگر هستند.

ماجرای رقص شمشیر وزیر صهیونیست در عمان چه بود؟

کانال دو تلویزیون رژیم صهیونیستی در گزارشی،‌ بخش‌هایی از همراهی «اسرائیل کاتص» وزیر حمل و نقل و اطلاعات رژیم صهیونیستی با رقص شمشیر در مسقط را پخش کرد.

کاتص هفته جاری وارد عمان شد و مورد استقبال مقامات این کشور قرار گرفت. رسانه‌های صهیونیستی هدف این سفر کاتص را مشارکت وی در کنفرانسی با موضوع حمل و نقل اعلام کردند.

در پی سفر این وزیر، رسانه صهیونیستی و هم سو با آنها ویدیویی را منتشر و اعلام کردند که این وزیر صهیونیست مورد استقبال مردم این کشور قرار گرفته است. فریب افکار عمومی از سوی رسانه های صهیونیست صرفا به اینجا ختم نمیشود .

در راستای آنچه ذکر شد یسرائیل کاتص در تویییت خود ویدیویی را از لحظه ورودش به اماکن تاریخی عمان منتشر کرده؛ این ویدیو شامل رقص و نوشیدن قهوه عمانی بود.

وی مدعی شد و تاکید کرد این برنامه برای استقبال از او بوده و گفته است که بسیار احساس غرور کرده  است.

مردم عمان از ماهیت واقعی استقبال از وزیرصهیونیست در قلعه نزوی پرده برداشتند

در پی این خبر پایگاه خبری «اثیر» در عمان فاش کرد که موضوع استقبال از وزیر ارتباطات اسرائیل در قلعه نزوی را پیگیری کرده است.

این پایگاه خبری اعلام کرد برخلاف ویدیوهای منتشر شده، شهروندان حاضر در آن منطقه اصلا نمی دانستند که این فرد اسرائیلی است و در ضمن آن مراسم هم برای استقبال از وی نبوده است.

هشتگ عمانی‌ها علیه عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر قدس

مردم عمان دربرابر این دروغ پراکنی صهیونیست ها و سفر اخیر نتانیاهو سکوت نکرده و مخالفت خود را با اصل رابطه داشتن با رژیم صهیونیستی اعلام کردند.

آنها در شبکه توییتر هشتگی به عنوان #عمانيون_ضد_التطبيع (#عمانیها_علیه _عادیسازی روابط) را  راه اندازی کردند که با استقبال گسترده روبه رو شده است .

مردم با این هشتگ مخالفت خود را با ورود بنیامین نتانیاهو و دیگر مقامات صهیونیست اعلام کردند .

جالب است بدانید که برخی کاربران عمانی در توییتر اعلام کردند  که حکومت کشورشان مایل است در حل مسئله فلسطین کمک کند اما نمی خواهند نتانیاهو دوست شان باشد.

من درک میکنم که مقامات عمان تلاش میکنند با شرکت در حل مسئله فلسطین گامی در جهت کاهش رنج و درد برادران ما در کرانه باختری و غزه بردارند اما این بدان معنا نیست که نتانیاهو کودک کش دوست عمان شود بلکه او دشمن همه انسانیت است

من اصلا خوشحال نیستم که جنایتکاری مثل نتانیاهو به خاک پاک عمان پا بگذارد. این صهیونیست هاهیچکس از شرشان و نیرنگشان در امان نیست

عادی سازی با رژیم اشغالگر را نمیپذیرم رژیمی که انواع جنایت و تروریسم را علیه ملت فلسطین اعمال می کند آن هم ملتی که برای رسیدن به حقش در حال مبارزه است

طی روزها گذشته استفاده از هشتک «#عمانيون_ضد_التطبيع» در عمان رایج شده است، به نحوی که این هشتک در این کشور ترند شده است، چکیده مطالبه کاربران  عمانی در توئیتر مقالبه با عادی سازی روابط با اسرائیل و پایبندی به مسئله فلسطین به عنوان مسئله اصلی امت اسلام است.

رژیم صهیونیستی همواره در پی ایجاد چالش و برهم زنی روابط  میان کشورهای همسایه است . سفر هیئت اسرائیلی با استقبال دولت ترامپ رو به رو شد. دولتی که خواهان هیچ گونه ثباتی در منطقه نیست.

پربیننده ترین خبرها