احتمال استعفای السبسی، رئیس جمهوری تونس

احتمال استعفای السبسی، رئیس جمهوری تونس
پنج‌شنبه 17 آبان 1397 - 16:00

"الباجی قائد السبسی" رئیس جمهوری تونس اعلام کرد که کشورش در مسیری نادرست قدم بر می دارد و بعضی رئیس جمهور را "پیام رسان" بین دولت و مجلس نمایندگان توصیف می کنند، شرایط حاکم بر کشور باعث شد برای نخستین بار کنفرانس مطبوعاتی برگزار کنم.

العالم - تونس

السبسی در ادامه با اشاره به اینکه اقدام رئیس جمهوری به ترمیم کابینه باعث ناراحتی او شده است، گفت، پنج نفر از مقام های جدید که نخست وزیر نام آن ها را در ترمیم کابینه اعلام کرده ،از جنبش النهضه هستند و او با حضور افراد جدید در کابینه مخالفت کرده است، علاوه بر این برخی در مجلس نمایندگان، ترمیم کابینه را غیر قانونی می دانند زیرا نخست وزیر وزارتخانه های جدیدی را ایجاد کرده است.

وی در خصوص رابطه اش با «یوسف الشاهد » نخست وزیر این کشور نیز گفت، جنگی میان او و الشاهد وجود ندارد و با او دشمنی و خصومتی ندارد زیرا خود او الشاهد را مامور تشکیل کابینه کرده است .
ال

رئیس جمهوری تونس در ادامه گفت، وظیفه اصلی رئیس جمهوری حفظ قانون اساسی است نه دخالت کردن در جزئیات زیرا رئیس جمهوری عالی ترین مقام در کشور است، رئیس جمهوری باید در راس هرم قدرت باشد.

سبسی در مورد تمدید حالت فوق العاده در این کشور نیز گفت: من مخالف برقراری حالت فوق العاده و تمدید آن هستم، منطقی نیست کشور پنج سال در حالت فوق العاده باشد ،دلیل تمدید حالت فوق العاده این بود که نخست وزیر چنین درخواستی داشت و برای اینکه دولت در محظورات قرار نگیرد، با این امر موافقت کردم.

پربیننده ترین خبرها