دستگاه قضایی نیجریه از آزاد کردن مشروط «شیخ زکزاکی» خودداری کرد

پنج‌شنبه 17 آبان 1397 - 20:59

دادگاهی در شهر کادونا در مرکز نیجریه جلسۀ محاکمۀ شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر شیعیان این کشور را به روز 22 ژانویه 2019 موکول کرد.

العالم - آفریقا 

به گزارش خبرنگار العالم؛ دستگاه قضایی نیجریه با وجود بیماری شیخ زکزاکی از آزاد کردن مشروط وی خودداری می کند .

ناظران معتقدند که علت خودداری دستگاه قضایی نیجریه از آزادکردن شیخ زکزاکی اینست که هنوز مدارک کافی در دست ندارد و این در حالیست که بازداشت وی و همسرش غیرقانونی است.  

این چهارمین بار است که دستگاه قضایی محاکمۀ شیخ زکزاکی را به تأخیر می اندازد.

"مَکسوِل کیون" وکیل مدافع شیخ زکزاکی می گوید : اطلاعاتی که در دست داریم ، نشان می دهد که وضعیت جسمی آنها (شیخ زکزاکی و همسرش) بدتر شده است و هر چه زودتر نیاز به خدمات درمانی و پزشکی دارند و ما تلاش خواهیم کرد که دادگاه عالی را از این مساله مطلع کنیم تا عدالت برقرار شود.

تظاهرات گسترده ای هفته گذشته در نیجریه برای اعلام حمایت از شیخ زکزاکی و همسرش و تأکید بر لزوم آزادی آنها برگزار شد که نیروهای امنیتی گلوله جنگی به سوی تظاهرات کنندگان شلیک کردند و دهها نفر را بازداشت کردند.

شیخ زکزاکی و همسرش بدون هیچ اتهامی بازداشت  شده اند و دادگاه عالی فدرال در آبوجا پایتخت این کشور حکم آزادی فوری و غیرمشروط  آنها و پرداخت غرامت به آنان را صادر کرد ولی هنوز آزاد نشده اند.

تاکنون بارها به شیخ زکزاکی سوء قصد شده  است و 6 پسرش در "شنبۀ سیاه" و "روز جهانی قدس" کشته شدند . خواهر و برادزاده اش نیز کشته شده اند و قبر مادرش و پسرانش تخریب شده است و خانه اش هم با خاک یکسان شده است .

پربیننده ترین خبرها