بعیدی نژاد خبر داد:

نامه سفارت ایران در لندن به دبیرکل سازمان بین المللی دریانوردی در محکومیت اقدام آمریکا

نامه سفارت ایران در لندن به دبیرکل سازمان بین المللی دریانوردی در محکومیت اقدام آمریکا
پنج‌شنبه 17 آبان 1397 - 20:12

سفیر ایران در لندن از ارسال نامه سفارت ایران به دبیرکل سازمان بین المللی دریانوردی در محکومیت درخواست آمریکا از کشورها برای ممانعت از پهلوگیری کشتی های ایرانی در بنادر آنها خبر داد.

العالم - سوریه

حمید بعیدی نژاد سفیر ایران در انگلیس عنوان کرد: دیروز برایان هوک‌ نماینده آمریکا در امور ایران در اظهاراتی از کشورهای جهان درخواست کرد که از پهلو گرفتن کشتیهای ایرانی در بنادر خود جلوگیری کنند. وی گفت ما اجازه نمیدهیم که کشتیهای ایرانی بیمه شوند و این باعث خواهد شد که اگر کشتیهای ایرانی باعث ایجاد حوادث دریایی شوند، کشورها نتوانند خسارتهای خود را از شرکتهای بیمه دریافت کنند. 

سفیر ایران اضافه کرد: این در حالی بود که وی اصرار داشت که آمریکا را دوست ملت ایران معرفی کند. 

وی افزود: بدون شک ایران به دلیل خواست غیرقانونی آمریکا نمی تواند از فعالیت ناوگان کشتیهای خود برای صدور نفت و همچنین صادرات و واردات کالاهای تجاری و صنعتی ممانعت کند و قطعا آمریکا مسئول ایجاد هر حادثه ای در دریا خواهد بود. 

سفیر ایران در لندن در همین خصوص اعلام کرد: به همین دلیل سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن با ارسال نامه ای به دبیرکل سازمان بین المللی دریانوردی ضمن محکومیت این اقدام آمریکا، آن را نقض معاهدات بین المللی دریانوردی بویژه پیرامون ایمنی دریا خوانده و ‌خواستار بررسی موضوع در اجلاس شورای سازمان بین المللی دریانوردی شد.

پربیننده ترین خبرها