وزیر خارجه آمریکا: سعودی‌ها میلیون‌ها دلار برای جلوگیری از ویرانی در یمن خرج می‌کند

وزیر خارجه آمریکا: سعودی‌ها میلیون‌ها دلار برای جلوگیری از ویرانی در یمن خرج می‌کند
پنج‌شنبه 17 آبان 1397 - 20:22

وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه‌ای مدعی شد عربستان سعودی میلیون‌ها دلار برای جلوگیری از عربستان سعودی در یمن خرج می‌کند.

العالم - آمریکا

«مایک پامپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه، در حالی که عربستان سعودی با سیل انتقادات به دلیل جنگ یمن و سابقه حقوق بشری رو به رو شده از این کشور دفاع کرده است. 

پامپئو در مصاحبه‌ای با «بی‌بی‌سی» مدعی شده که ایران عامل ویرانی و گرسنگی در یمن است، در حالی که عربستان سعودی میلیون‌ها دلار برای کاهش این مخاطرات هزینه می‌کند.

وی با بیان این ادعا که رژیم عربستان سعودی میلیون‌ها دلار بابت کمک‌های بشردوستانه به یمن اختصاص داده است گفت: «این یک تفاوت بنیادین در ماهیت انسان‌دوستانه این دو کشور است.»

پامپئو اضافه کرد: «ایران در داخل یمن باعث مرگ و ویرانی می‌شود و کاری برای جلوگیری از گرسنگی انجام نمی‌دهد، در حالی که سعودی‌ها - و همین‌طور اماراتی‌ها- میلیون‌ها و میلیون‌ها دلار برای کاستن از این مخاطرات و آسیب‌ها هزینه می‌کنند.»

نظر وزیر خارجه آمریکا با آنچه نهادها و سازمان‌های حقوق بشری درباره اقدامات عربستان سعودی در یمن می‌گویند متفاوت است. 

تهاجم ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی که از فروردین‌ماه سال ۱۳۹۴ آغاز شده تا کنون هزاران کشته و زخمی برجای گذاشته است.

ائتلاف تحت رهبری سعودی، در اقدامی که می‌تواند مصداق جرائم جنگی در نظر گرفته شود زیرساخت‌های این کشور عربی از جمله بیمارستان‌ها، مدارس، بازارها و کارخانجات را هدف قرار داده و ویران کرده است.

عربستان سعودی، همچنین در برابر تشکیل یک کمیته حقیقت‌یاب بین‌المللی برای تحقیق درباره جرائم این ائتلاف در جنگ یمن جلوگیری کرده است. 

پربیننده ترین خبرها