فروش مهمات تقلبی به عناصر مسلح

فروش مهمات تقلبی به عناصر مسلح
شنبه 6 آبان 1391 - 08:05

عناصر مسلح مدعي شدند که از تاجران سلاح در ترکيه سلاح و مهمات تقلبي خريداري کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه انگلیسی "ایندیپندنت در گزارشی نوشت: برخی تاجران سلاح و قاچاقچیان در ترکیه با ارایه قيمت‌هاي فريبنده، سلاح های معیوب به گروه های مسلح فروخته اند.

اين روزنامه به نقل از يكي از سرکرده‌های مخالفان دولت سوريه نوشت؛ نمايندگان مخالفان، با دو تن از قاچاقچيان سلاح در استانبول ديدار كردند كه يكي از آنها گذرنامه انگليسي داشت و نامش اميل بود و به نظر مي رسيد عرب بوده و شايد هم نيمه سوري باشد. فرد ديگر، گذرنامه بلژيكي داشت و به نظر مي رسيد كه از شمال افريقا و احتمالا اهل مغرب است.

به نوشته ایندیپندنت، آخرين ديدار با اين دو تاجر سلاح حدود سه هفته پيش اتفاق افتاده است.

اولين محموله سلاح هاي مذكور در زمان مقرر به دست مخالفان رسيد. اما متوجه شدند که این سلاح ها هنگام استفاده منفجر مي شوند و زماني كه شماري از افراد مسلح در حوادث مشابهي مجروح شدند، تحقيقي در اين باره صورت گرفت.

مخالفان سوريه دريافتند كه به جاي گلوله، باروت پودر شده اي در اختیار آنها قرار گرفته است، كه هنگام شليك منفجر مي شود.

روزنامه ایندیپندنت با اشاره به ادعای ویلیام هیگ وزیر امورخارجه انگلیس در خصوص اینکه کشورش هنوز برای مخالفان سوریه سلاح نفرستاده است، ارتباط این تاجر سلاح با دستگاه اطلاعاتي لندن را بعيد دانست و نوشت: با این حال ويليام هيگ ارسال سلاح براي مخالفان دولت سوريه در آينده را بعيد ندانسته؛ ولی وی همچنين خريد سلاح قطر و عربستان از دولت انگليس براي مخالفان دولت سوريه را رد كرده است.

ادعای این روزنامه انگلیسی مبنی بر فروش سلاح و مهمات تقلبی به عناصر مسلح، که به نظر می‌آید جهت سرپوش گذاشتن بر ناتوانی آنها در مقابل ارتش سوریه مطرح شده، در واقع اعتراف به حمایت مالی، تسلیحاتی و لجستیکی از گروه های مسلح در ترکیه است. گروه هایی که بیش از یک سال و نیم است که همچنان با حمایت مالی برخی همپیمانان غرب در منطقه یعنی عربستان و قطر در حال جمع آوری و خرید سلاح در ترکیه، و سازماندهی و آموزش نیروها و عناصر تروریستی در این کشور، و اعزام آنها به سوریه هستند.



دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها