در پی رسوایی جدید؛

احزاب مخالف خواستار استعفای نتانیاهو شدند

احزاب مخالف خواستار استعفای نتانیاهو شدند
جمعه 18 آبان 1397 - 09:58

سران احزاب مخالف در رژیم صهیونیستی خواستار کناره گیری بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم شدند.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش پایگاه خبری اسرائیلی "مکان" این درخواست پس از آن مطرح شد که پلیس این رژیم پیشنهاد کرد 6 افسر عالی رتبه ارتش و وزیر سابق و وکلای نزدیک به آنها به اتهام فساد در خرید زیردریایی و کشتی جنگی از آلمان محاکمه شوند.

آوی جابای، رئیس اتحاد صهیونیسم متشکل از ائتلاف حزب کار و جنبش حرکت گفت نتانیاهو باید استعفا کند زیرا سرقت از دستگاه های امنیتی، خیانت به شمار می رود؛ می شد به جای نفربرهای قدیمی که 4 سال قبل نظامیان را به غزه رساند، نفربرهای جدید خریداری کرد.

"عوفر اشلیح"، عضو پارلمان رژیم صهیونیستی از حزب "اینجا آینده" نیز گفت: اگر نتانیاهو از این معامله خبر داشته، کار بسیار دشوار می شود و اگر خبر نداشته که بدتر می شود.

ایهود باراک، نخست وزیر سابق این رژیم نیز با حمله به نتانیاهو گفت: این اتفاق مایه سرشکستگی نتانیاهوست؛ چرا که پسر عمو و محرم اسرار و رئیس دفتر او و کاندید او برای پست ریاست شورای امنیت ملی همه و همه در پرونده خرید زیردریایی و کشتی به رشوه متهم شده اند. اگر نتانیاهو از این ماجرا خبر داشته است باید زندانی شود و اگر بی خبر بوده است، که لیاقت نخست وزیری را ندارد.

به گفته پلیس رژیم صهیونیستی افرادی چون وزیر سابق زیر ساخت ها، فرمانده سابق نیروی دریایی و رئیس دفتر سابق نخست وزیر و دو تن از مقامات پیشین ارتش رژیم اسرائیل و یک وکیل دادگستری در این ماجرا دست داشته اند.

اتهام های این افراد دریافت رشوه، فریب کاری، خیانت در امانت و همدستی در ارتکاب جرم است.

دو سال پیش پلیس رژیم صهیونیستی تحقیقات خود را درباره این پرونده که در رسانه ها به "پرونده 3000" معروف شده است، آغاز کرد.

نتانیاهو در ارتباط با این پرونده مورد بازجویی قرار گرفت اما مشاور قضایی دولت این رژیم به تازگی اعلام کرد که هیچ مدرکی دال بر دست داشتن نتانیاهو در این ماجرا به دست نیامده است.

پربیننده ترین خبرها