با شعار "مردم یمن، فراموش شدگان جنگ":

شرکت پارلمان یمن در کنفرانس بین المللی صلح پاریس + ویدیو

جمعه 18 آبان 1397 - 14:11

پارلمان یمن با شعار "مردم یمن، فراموش شدگان جنگ"، در کنفرانس بین المللی صلح پاریس، شرکت کرد و جنایات ائتلاف تجاوز به یمن در حق مردم این کشور را به اطلاع نمایندگان اروپایی رسانده و خواستار تلاش برای توقف فروش سلاح به کشورهای متجاوز شد.

العالم - یمن

پارلمان یمن برای اولین بار از طریق اسکایب در کنفرانس بین المللی صلح پاریس به میزبانی پارلمان فرانسه شرکت کرده و به شرح مظلومیت و رنج ملت یمن برای جهانیان پرداخت؛ این کنفرانس با حضور تعدادی از نمایندگان اروپایی و نمایندگانی از سازمان های حقوق بشر و به منظور یافتن راه های صلح در یمن تشکیل شده است.

عبد السلام زابیه، رئیس پارلمان یمن به خبرنگار العالم گفت: پارلمان فرانسه و بسیاری از نمایندگان اروپایی بارها خواستار بازدید از یمن شده اند و ما هم آنها را دعوت کرده ایم اما ائتلاف تجاوز اجازه این کار را نداده اند زیرا می ترسند کسی از وضعیت امروز یمن خبردار شود. وی خاطرنشان کرد که این تماس از طریق اسکایب می تواند شروع خوبی باشد.

این تماس حدود یک ساعت به طول انجامید و در آن چند محور مطرح شد از جمله توقف فروش اسلحه به کشورهای عضو ائتلاف متجاوز و تلاش برای توقف تجاوز به یمن و رفع محاصره.

پارلمان یمن در این تماس وضعیت جنایات ائتلاف تجاوز و نقض حقوق بشر در یمن را به اطلاع اعضای پارلمان های اروپایی رساند.

احمد شایع، عضو پارلمان یمن نیز گفت: ما از پارلمان های کشورهای جهان خواستیم با اعمال فشار بر دولت هایشان فروش سلاح به کشورهای شرذکت کننده در ائتلاف تجاوز به یمن را متوقف کنند و برای رفع محاصره زمینی، هوایی و دریایی یمن اقدام کنند.

به گزارش خالد الصایدی، خبرنگار العالم در صنعا این تماس در حالی انجام شد که محافل بین المللی هم خواستار توقف جنگ هستند. اما اوضاع میدانی به گونه دیگری است زیرا تجاوز ائتلاف متجاوز همچنان در چندین جبهه ادامه دارد و همین امر تعیین می کند که این شعارها و درخواست ها تا چه اندازه واقعی هستند.

پربیننده ترین خبرها