نانسی پلوسی: ترامپ می‌خواهد بالاتر از قانون باشد

نانسی پلوسی: ترامپ می‌خواهد بالاتر از قانون باشد
جمعه 18 آبان 1397 - 12:59

رهبر دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان آمریکا: ترامپ می‌خواهد از قانون بالاتر باشد و دخالت‌های غیرقانونی دارد.

العالم - آمریکا

سی ان ان -- چهره معروف دموکرات های آمریکا و رئیس سابق مجلس نمایندگان این کشور تصریح کرد ترامپ می خواهد از قانون بالاتر باشد و دخالت های غیرقانونی دارد.

نانسی پلوسی رهبر دموکراتها در مجلس نمایندگان آمریکا در گفتگوی اختصاصی با این شبکه درباره علت اقدام ترامپ برای کنار گذاشتن مولر از تحقیق و تفحص درباره ادعای دخالت روسیه در انتخابات آمریکا و ارتباط ستاد انتخاباتی ترامپ با روسها به تشریح دیدگاههای خود پرداخت. 

خبرنگار شبکه پرسید: ایا به نظر شما معرفی فرد جایگزین مولر صرفا برای پرت کردن حواسها در فضای سیاسی نیست بلکه اقدامی برای مداخله در روند تحقیق و تفحص مولر است؟

نانسی پلوسی در پاسخ گفت: به نظرم، علت اصلی همان گزینه دومی است که گفتید یعنی دخالت در روند تحقیق و تفحص مولر. زمان این کار هم مهم است. زمان این اقدام رئیس جمهور نشان دهنده تلاش او برای منحرف کردن توجه فضای سیاسی از شکست بزرگی است که در انتخابات متحمل شده است و ما کنترل مجلس نمایندگان را در دست گرفته ایم. 

خبرنگار پرسید: پس به نظر شما انگیزه سیاسی برای این کار وجود داشته است . اما آیا به نظر شما بلایی که سر جف سشنز دادستان کل آمریکا آمده است مطابق قانون اساسی است یا خیر؟ نگرانی شما در این خصوص چیست؟

پلوسی در پاسخ گفت: در ابتدا باید توجه داشت که او به صراحت گفته بود که می خواهد تحقیق و تفحص مولر را محدود کند و اینکه این روند باید محدود شود. بند دوم ماده دوم قانون اساسی آمریکا می گوید فردمدنظر برای دادستانی کل امریکا باید به تایید سنا برسد. فرد مدنظر رئیس جمهور برای تصدی این مسئولیت از جانب او منصوب می شود و سنا او را تایید می کند اما می بینیم که در این مورد، این اتفاق رخ نداده است. این کار به سخره گرفتن قانون اساسی است که بنیانگذاران کشورمان آن را وضع کردند.

نانسی پلوسی افزود: نگرانی ما درباره این دخالت (ترامپ) این است که رئیس جمهور فراتر از قانون عمل کند. کاری که ما انجام داده ایم و عضو بلندپایه دموکراتها در کنگره گفته است این است که اسناد مربوط به تحقیق و تفحص مولر باید حفظ شود. حفظ این اسناد اهمیت حیاتی دارد.

پربیننده ترین خبرها