جنبلاط: با تحریم حزب الله مخالفیم/ ترامپ اموال عرب ها را می خواهد

جنبلاط: با تحریم حزب الله مخالفیم/ ترامپ اموال عرب ها را می خواهد
جمعه 18 آبان 1397 - 16:52

'ولید جنبلاط' رئیس حزب سوسیالیست ترقی خواه لبنان با تاکید به اینکه «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا با ادعای ایجاد « ناتو عربی» درصدد چپاول اموال عرب ها است، گفت: با تحریم های آمریکا علیه حزب الله مخالفیم زیرا افراد و نهادهای بیگناه را هدف قرار می دهد.

العالم - لبنان

ولید جنبلاط در گفت و گو با روزنامه الجمهوریه لبنان افزود: در عین مخالفت با این تحریم ها معتقدم که نباید راه ارتباطی با واشنگتن را قطع کنیم زیرا ما منافع حیاتی داریم که باید آن را از دست ندهیم.

وی اظهار کرد: می ترسم که بحران تاخیر در تشکیل دولت به سقوط ارزش پول و بحران اقتصادی منجر شود زیرا چنین بحرانی می تواند بدهی های لبنان به عنوان یک کشور کوچک را به 100 میلیارد دلار نزدیک کند.

جنبلاط گفت: در صورتی که به همین شیوه پیش برویم، تا دوسال آینده میزان بدهی های لبنان به 100 میلیارد دلار خواهد رسید.

وی درباره احتمال بازگشت ترورها به صحنه لبنان گفت: نیازی به حوادث و بحران های امنیتی نیست و ما هم اکنون در متن این حوادث زندگی می کنیم زیرا گرسنگی همان ترور است.

رئیس حزب سوسیالیست ترقی‌خواه لبنان افزود: ارتباطم با رئیس جمهوری میشل عون عالی است و تلاش های رسانه ای برای اختلاف افکنی میان ما و عون و جریان ملی آزاد نتیجه ای ندارد.

جنبلاط درباره روابطش با نبیه بری رئیس مجلس نیز گفت: با هر اقدامی از طرف رئیس بری موافق هستم.

وی اضافه کرد: نظام سوریه با کمک ایران و روسیه بخش زیادی از قدرت خود را بازیافت ولی من زندگی سیاسی خودم را با آشتی با این نظام به پایان نمی رسانم.

جنبلاط تصریح کرد: داستان داعش هم بسیار عجیب است که سه چهارم خاک سوریه و عراق را اشغال کرد و سپس بخار شد و بار دیگر در دیرالزور سربرآورده است.

وی درباره رئیس جمهوری آمریکا نیز گفت: ترامپ به رویکرد سرکش خود در خارج ادامه می دهد ولی ممکن است در داخل مقداری در مسیر وی مانع تراشی کنند.

جنبلاط درباره راه حل های موجود برای بحران های منطقه نیز گفت: هیچ راه حلی در افق دیده نمی شود، فلسطین با یک امضا از دست رفت، سوریه خونین است و آمریکا مشغول ایجاد 'ناتوی عربی' است تا باقیمانده اموال ما را درقبال خرید سلاح بگیرند و متاسفانه واقعیت جهان عرب اینگونه است.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها