روایت شاهزاده جدا شده سعودی از پشت پرده قتل خاشقجی

روایت شاهزاده جدا شده سعودی از پشت پرده قتل خاشقجی
شنبه 19 آبان 1397 - 08:22

یک شاهزاده جدا شده از آل سعود از دلایلی که سبب شد محمد بن سلمان ولیعهد سعودی نقشه قتل وحشیانه جمال خاشقجی روزنامه‌نگار منتقد سعودی در کنسولگری رژیم در استانبول را طراحی کند، پرده برداشت.

العالم ـ عربستان سعودی

شاهزاده خالد بن فرحان آل سعود در گفتگو با شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴ گفت: کشته شدن جمال خاشقجی روزنامه‌نگار سعودی در داخل کنسولگری پادشاهی سعودی در شهر استانبول ترکیه به موضوع صحبت در تمام جهان تبدیل شده است.

این شاهزاده جدا شده از آل سعود که از چندین سال پیش مقیم آلمان شده است، افزود عملیات قتل خاشقجی دو بعد دارد، اولین بعد آن، بعد جنایی وحشیانه در قتل وی در کنسولگری است، بعد دوم، بعد سیاسی از این لحاظ که چهارمین تلاش محمد بن سلمان ولیعهد سعودی و محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی برای انجام کودتا علیه رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه است.

خالد بن فرحان تاکید کرد آنچه برای عملیات قتل خاشقجی در داخل کنسولگری سعودی در استانبول برنامه ریزی شده بود، این بود که پس از آن یک هجمه رسانه‌ای گسترده علیه اردوغان رئیس جمهور ترکیه به راه افتد و وی به دست داشتن در این قتل متهم شود.

وی افزود کشته شدن خاشقجی در داخل کنسولگری کشورش در شهر استانبول و پیامد‌های مترتب بر آن، یک حادثه بی‌سابقه در تاریخ روابط بین‌الملل به شمار می‌رود.

شاهزاده معارض سعودی گفت: شیوه شنیع و عجیب در عملیات قتل خاشقجی که احساسات انسانی در آن نادیده گرفته شده و رسانه‌ها را هم به حساب نیاورده بودند، سبب شد تا همه کشور‌ها و سازمان‌های بین المللی علیه مقامات سعودی به پا خیزند.

به گزارش تسنیم به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴،خالد بن فرحان از آل سعود خواست محمد بن سلمان ولیعهد سعودی را بازخواست و مجازات کند، وی در این زمینه گفت: اگر مجازات سخت و شدید علیه محمد بن سلمان صورت نگیرد که مجازاتی بازدارنده در برابر دیکتاتور‌های دیگری غیر از وی هم باشد، روند روابط بین الملل بر هم خواهد خورد.

وی افزود آزادی شاهزاده عبدالعزیز بن فهد و شاهزاده ترکی بن عبدالله تنها تلاشی از سوی محمد بن سلمان پس از غرق شدن در مسئله خاشقجی برای این است تا بار دیگر دل خاندان سعودی را به دست آورد، اما در حقیقت تلاشی شکست خورده برای پر کردن شکاف در داخل خاندان حاکم است.

پربیننده ترین خبرها