رژیم سعودی از نهادهای بین‌المللی بیش از 250 تذکر حقوق بشری گرفته است

رژیم سعودی از نهادهای بین‌المللی بیش از 250 تذکر حقوق بشری گرفته است
شنبه 19 آبان 1397 - 09:01

عربستان سعودی اعلام کرد که از نهادهای بین‌المللی ۲۵۸ تذکر درباره اوضاع حقوق بشر در این کشور، از جمله تذکری جهت اجرای تحقیقات شفاف درخصوص قتل روزنامه‌نگار منتقد دریافت کرده است.

العالم - عربستان سعودی

عربستان سعودی، عصر دیروز اعلام کرد که از نهادهای بین‌المللی 258 تذکر درباره اوضاع حقوق بشر در این کشور گرفته است.

خبرگزاری رسمی عربستان سعودی( واس) به نقل از «بندر العیبان» رئیس هیات این کشور در شورای حقوق بشر سازمان ملل گزارش داد که «عربستان سعودی 258 توصیه در موضوعات حقوق بشر دریافت کرده است».

العیبان تصریح کرد که این تذکرها همچنین شامل اجرای تحقیقاتی شفاف و بی‌طرف درخصوص قتل «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار منتقد عربستانی است.

در حالی‌که به رغم معضلی که رژیم سعودی در پی به قتل رساندن خاشقچی با آن روبه‌روست ولی سرکوب منتقدان و فعالان سیاسی در این کشور روند صعودی گرفته است که نمونه آن قتل «ترکی بن عبدالعزیز الجاسر» روزنامه‌نگار و نویسنده سعودی زیر شکنجه در جریان بازداشتش در زندان‌های این کشور است که منابع خبری بامداد چهارشنبه این موضوع را اعلان کردند.

با این حال، رئیس هیات سعودی در شورای حقوق بشر سازمان ملل مدعی شد: «نگاه ما به این توصیه‌ها (تذکرات) مثبت و حائز اهمیت است و این موضوعات در کمیته‌ها و کارگروه‌های تخصصی بررسی می‌شود.»

خاشقچی، دوم اکتبر در کنسولگری سعودی در استانبول ترکیه به قتل رسید. ریاض پس از مدت‌ها انکار و تکذیب این ماجرا، بالاخره به قتل این روزنامه‌نگار منتقد در کنسولگری اعتراف کرد و در عین حال مدعی شد که او در اثر درگیری فیزیکی کشته شده و 18 شهروند عربستانی در رابطه با این پرونده دستگیر شده‌اند. مکان دفن جسد مقتول تاکنون مشخص نشده است.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها