استقبال آمریکا از تصمیم ائتلاف سعودی برای سوخت‌رسانی مستقل به جنگنده‌ها

استقبال آمریکا از تصمیم ائتلاف سعودی برای سوخت‌رسانی مستقل به جنگنده‌ها
شنبه 19 آبان 1397 - 14:06

وزیر دفاع آمریکا در قالب بیانیه‌ای حمایت خود را از تصمیم سعودی‌ها در زمینه سوخت‌رسانی مستقل به جنگنده‌هایی که در جنگ یمن مشارکت دارند، اعلام کرد.

العالم - آمریکا

«جیمز متیس» وزیر دفاع آمریکا از تصمیم عربستان مبنی بر اینکه هواپیماهای ائتلاف سعودی که در یمن شرکت دارند، باید به صورت مستقل و بدون حمایت آمریکا سوخت‌گیری کنند، حمایت کرد.

بنابر گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، متیس امروز شنبه در قالب بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما از تصمیم پادشاهی عربستان سعودی که در پی مشورت با دولت آمریکاگرفته شده است و بر این دلالت دارد که ائتلاف باید از قابلیت نظامی خود برای سوخت‌گیری مجدد در جنگ یمن استفاده کند، حمایت می‌کنیم.»

متیس همچنین گفت که آمریکا به همکاری با ائتلاف سعودی ادامه می‌دهد تا کشتار غیرنظامیان به حداقل برسد و اقدامات بشردوستانه فوری را به این کشور ادامه می‌دهد و  اقدامات سازمان ملل در زمینه کاستن از بحران در این کشور پیگیری می‌کند.

یک روزنامه آمریکایی روز جمعه (بامداد شنبه به وقت تهران) نوشت که دولت این کشور⁩ تصمیم گرفته سوخت‌رسانی به جنگنده‌های ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی را متوقف کند.

ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی گزارش‌ رسانه‌های آمریکا درباره قصد دولت آمریکا برای متوقف کردن عملیات سوخت‌رسانی به جنگنده‌های این ائتلاف را تأیید کرد.

ائتلافی به رهبری عربستان سعودی از فروردین‌ماه سال ۱۳۹۴ کشور فقیر یمن را برای بازگرداندن قدرت به «عبدربه منصور هادی»، رئیس‌جمهور مستعفی یمن هدف حملات سنگین هوایی، زمینی و دریایی قرار داده است. 

این حملات به نابودی زیرساخت‌های یمن و گسترش فقر، بیکاری و بیماری‌های واگیردار در این کشور فقیر عربی منجر شده است. مسئولان نزدیک به جنبش انصارالله می‌گویند از زمان آغاز این حملات بیش از ۳۶ هزار غیرنظامی یمنی شهید و زخمی شده‎اند.

کارشناسان سازمان ملل، یمن را صحنه بزرگترین بحران بشری در جهان توصیف می‌کنند. ۲۲ میلیون نفر که ۷۵ درصد جمعیت یمن را تشکیل می‌دهند نیازمند نوعی کمک‌رسانی و حمایت بشردوستانه هستند. از این میان، ۸.۴ میلیون نفر نمی‌دانند وعده غذایی بعدی‌شان از کجا تأمین خواهد شد.

فارس

پربیننده ترین خبرها