سران آلمان و فرانسه صدمین سالگرد پایان جنگ جهانی اول را گرامی داشتند

سران آلمان و فرانسه صدمین سالگرد پایان جنگ جهانی اول را گرامی داشتند
يکشنبه 20 آبان 1397 - 12:32

صدراعظم آلمان و رئیس جمهور فرانسه با حضور در محل امضای توافق آتش‌بس جنگ جهانی اول، صدمین سالگرد پایان جنگ را گرامی داشتند.

العالم- اروپا 

«آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان و «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه روز شنبه با حضور در مراسمی در جنگل «کومپین» واقع در 90 کیلومتری شمال  شرقی پاریس صدمین سالگرد پایان جنگ جهانی اول را گرامی داشتند.

بنابر گزارش خبرگزاری آلمان، ساعت 11، یازدهمین روز، یازدهمین ماه سال 1918، در قالب توافقی به جنگی چهار ساله پایان داده شده بود که از آن به عنوان یکی از مرگبارترین جنگ‌های تاریخ یاد می‌شود. مرکل و ماکرون در مراسم دیروز به صورت نمادین بار دیگر مراسم امضای این توافق را تکرار کردند.

مرکل و ماکرون سپس رژه مشترک نظامیان فرانسوی و آلمانی را تماشا کردند که به منظور یادبود یک میلیون و 400 هزار فرانسوی و دو میلیون سرباز آلمانی که در فاصله سالهای 1914 تا 1918 جان باخته بودند، برگزار شد. مرکل در این مراسم گفت: «فقط نباید به یادآوری این روز اکتفا کرد بلکه باید عاملی برای اقدام باشد.»

دیدار روز شنبه نخستین ملاقات میان سران آلمان و فرانسه در محلی بود که توافق صلح امضا شده است.

حدود 40 میلیون نفر در جریان جنگ جهانی اول کشته و یا زخمی شدند که 11 میلیون نفر از آنان را نظامیان تشکیل می‌دادند.

با شدت گرفتن ملی‌گرایی و تنش های دیپلماتیک میان کشورها، قرار است، حدود 70 نفر از سران جهان  امروز در قالب مراسمی صدمین سالگرد پایان جنگ جهانی اول را گرامی دارند. «دونالد ترامپ» و «ولادیمیر پوتین» روسای جمهور آمریکا و روسیه هم در این مراسم شرکت می‌کنند.

«ترزا می»  نخست‌وزیر انگلیس و ملکه الیزابت هم در مراسم دیگری در لندن حاضر خواهند شد. در استرالیا و نیوزلند هم مراسم مشابهی برگزاری شده است.

پربیننده ترین خبرها