نماینده عراقی: عربستان از تروریسم حمایت می‌کند

نماینده عراقی: عربستان از تروریسم حمایت می‌کند
يکشنبه 7 آبان 1391 - 16:26

نماينده عراقي با اشاره به ديدار "طارق الهاشمي" معاون فراري و محکوم به اعدام رئيس جمهوري عراق با شاه عربستان تأکيد کرد؛ عربستان سعودي از تروريسم در عراق حمايت مي کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "علی الشلاه" امروز تأکید کرد: استقبال ملک عبدالله از طارق الهاشمی بیانگر بی توجهی عربستان سعودی به قوانین بین المللی و اصول حسن همجواری است و این موضوع به روابط دو کشور ضربه می زند.

نماینده ائتلاف دولت قانون در پارلمان عراق خاطرنشان کرد: طارق الهاشمی اکنون با گذرنامه ترکیه به عربستان سعودی سفر کرده است.

دادگاه جنایی بغداد در سپتامبر گذشته طارق الهاشمی و مسئول دفترش "احمد قحطان" را به اتهام دست داشتن به اقدامات تروریستی به اعدام با چوبه دار محکوم کرد.

با وجود صدور حکم بازداشت طارق الهاشمی از سوی پلیس بین الملل، دولت ترکیه همچنان از وی حمایت کرده و از تحویل دادن او خودداری می کند.

طارق الهاشمی پس از صدور حکم بازداشتش در نوزدهم دسامبر 2011 از بغداد به کردستان گریخت و پس از مدتی توانست با کمک مستقیم امیر قطر از عراق خارج شود. طارق الهاشمی پس از سفر به قطر و عربستان سعودی به ترکیه رفت و در آنجا پناهنده شد.

دولت ترکیه با نقض قوانین بین المللی، در 31 ژوئیه 2012 به طارق الهاشمی اقامت دائم داد.

هیأت تحقیقات پرونده هاشمی تأکید کرده است که او در 150 عملیات تروریستی در عراق دست داشته است.

عادل المانع

در همین راستا، عضو مركز رسانه اي "راصد" عراق، با اشاره به دست داشتن عربستان سعودی در حملات تروریستی القاعده در عراق از سال 2005 ، گفت: هدف از این عملیات های تروریستی که از سال 2005 آغاز شد،براندازی دولت شیعه عراق بود؛ اما دلیل افزایش اخیر این حملات شكست طرح هاي رياض در سوريه است.

"عادل المانع" روز یکشنبه در مصاحبه با شبکه العالم اظهار داشت: عراق بهاي مواضعش در قبال بحران سوريه را مي پردازد؛ عربستان تلاش مي كند بغداد را از بي طرفي در قبال بحران سوريه باز دارد و عراق را وارد سوریه كند.

عادل المانع با اشاره به نگرانی عربستان سعودي از موج بيداري اسلامي ضد رژيم هاي ديكتاتوري منطقه، افزود: رياض با تلاش براي بحران سازي در عراق و سوريه مي خواهد خود را از رويارويي حتمي با اين تحولات حفظ كند.

 حملات تروريستي روز گذشته عراق بيش از 30 كشته و دهها زخمي بر جاي گذاشت.

شديدترين انفجار های روز گذشته در شهرک صدر بغداد روی داد که 23 کشته به همراه داشت

27-22:35

 





دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها