سفر جابری‌انصاری به دمشق و دیدار با بشار اسد

سفر جابری‌انصاری به دمشق و دیدار با بشار اسد
دوشنبه 21 آبان 1397 - 17:23

دستیار ارشد وزیر خارجه ایران در امور ویژه سیاسی امروز (دوشنبه) در دمشق با بشار اسد دیدار و درباره آخرین تحولات سوریه به رایزنی پرداخت.

 

العالم - ایران / سیاسی

حسین جابری‌انصاری دستیار ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی در سفر به سوریه با بشار اسد رئیس جمهور این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار درباره تلاش‌های صورت گرفته در امر مبارزه با تروریسم و نیز پیشرفت‌ها در روند حل سیاسی بحران سوریه به خصوص تشکیل کمیته قانون اساسی بحث و تبادل نظر شد.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) طرفین در این دیدار درباره این موضوع اتفاق نظر داشتند که دولت آمریکا و حامیان تروریسم در هر دو مسیر سنگ اندازی می‌کنند تا شکست‌هایی را که در طول سال‌های جنگ سوریه متحمل شده‌اند،‌ در صحنه سیاسی جبران کنند.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران 12 شهریور ماه سال جاری (1397) و پیش از برگزاری نشست سه جانبه سران روسیه، ایران و ترکیه در تهران سفری به دمشق داشت و با بشار اسد و دیگر مقامات این کشور دیدار و گفت‌وگو کرده بود.

حسین جابری انصاری دستیار ارشد وزیر خارجه در امور ویژه سیاسی و مذاکره کننده ارشد ایران در روند آستانه نیز در سفری که به منطقه داشت، بیست و چهارم تیر ماه ۱۳۹۷ در دمشق با بشار اسد رئیس جمهور سوریه دیدار و در خصوص آخرین تحولات سیاسی و میدانی سوریه و هماهنگی های دو کشور در مرحله فعلی گفتگو و تبادل نظر کرد. 

دستیار ارشد وزیر خارجه ایران سوم اردیبهشت ۱۳۹۷ نیز در سفر دیگری به دمشق با بشار اسد رئیس جمهور سوریه دیدار کرد.

فارس

پربیننده ترین خبرها