در واکنش به شکست عملیات در غزه؛

استقرار نظامیان بیشتر و سامانه‌های گنبد آهنین اضافی در مرز غزه

استقرار نظامیان بیشتر و سامانه‌های گنبد آهنین اضافی در مرز غزه
دوشنبه 21 آبان 1397 - 18:02

ارتش رژیم صهیونیستی برای کاهش شدت ناکامی که در عملیات شبانه در خان یونس متحمل شد، نیروی نظامی پشتیبانی و سامانه‌های گنبد آهنین بیشتر به مرز غزه اعزام کرد.

العالم _ فلسطین اشغالی

ارتش رژیم صهیونیستی به دستور ستادکل نیروهای مسلح، چند گردان نیروی نظامی پشتیبانی و چندین سامانه پدافند موشکی «گنبد آهنین» اضافی به مناطق مرزی غزه اعزام کرد.

در بیانیه ستادکل نیروهای مسلح رژیم صهیونیستی امده است: «ارتش اسرائیل برای نیروهای خود در فرماندهی جنوبی نیروی پشتیبانی اعزام کرد و آماده است تا در صورت نیاز، قوه قهریّه شدیدی را به کار ببرد».

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل» چند سامانه پدافند موشکی «گنبد آهنین» اضافی نیز در مناطق جنوبی فلسطین اشغالی مستقر شد. این اقدام درپی شلیک شدن 17 موشک و راکت توسط گروه‌های مقاومت و منهدم شدن فقط 3 فروند از آنها توسط سامانه‌های فعلی در مناطق مرزی غزه صورت گرفت.

نیروهای نظامی پشتیبانی ارسال شده به مرز غزه نیز از گردان «گیوعاتی» بودند.

شب گذشته گروهی از نظامیان ویژه رژیم صهیونیستی در لباس مبدل و با استفاده از یک خودرو فولکس کاملا مشکی به نوار غزه نفوذ کرده و با نیروهای جنبش مقاومت اسلامی «حماس» درگیر شدند. درپی این عملیات، هشت فلسطینی از جمله «نور برکة» یک فرمانده حماس به شهادت رسیده و یک افسر عالی‌رتبه صهیونیست که فرمانده این عملیات بود نیز کشته شد.

طی ماه‌های اخیر وضعیت نوار غزه به خاطر تداوم خشونت و حملات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان معترض در جریان تظاهرات بزرگ راهپیمایی بازگشت در مناطق مرزی و همچنین پدیده بادبادک‌ها و بالن‌های آتش‌زا تشدید و متشنج شده است. همین امر صهیونیست‌ها را به تقلا برای حصول آتش‌بس با حماس وا داشت. هاآرتص هفته گذشته، مواردی را به عنوان متن کامل این توافق آتش‌بس منتشر کرده بود. 

پربیننده ترین خبرها