اردن خواستار توقف حملات رژیم صهیونیستی به غزه شد

اردن خواستار توقف حملات رژیم صهیونیستی به غزه شد
سه شنبه 22 آبان 1397 - 01:43

دولت اردن روز دوشنبه در واکنش به جنگ افروزی جدید رژیم غاصب صهیونیست، خواستار اقدام فوری برای توقف حملات بی امان رژیم تل آویو به نوار غزه شد.

العالم-اردن

به گزارش خبرگزاری رسمی اردن (پترا)، این اظهارات را «جمانه غنیمات» وزیر اطلاع رسانی و سخنگوی رسمی دولت امان دوشنبه شب بیان کرده است.

غنیمات با هشدار نسبت به خطرآفرین بودن تشدید تنش ها در نوار غزه، بر اهمیت توقف عملیات خصمانه و لزوم خویشتن داری و اتخاذ اقدامات عملی برای پایان دادن به مشکلات بشردوستانه مردم نوار غزه تاکید کرد.

سخنگوی دولت اردن همچنین گفت: تنها راه برون رفت از بحران غزه، راه حل سیاسی و بازگشت فلسطینی ها و اسرائیل به پای میز مذاکره است.

گروه های مقاومت فلسطینی نیز در نتیجه این اقدام، دست بسته ننشستند و 300 راکت به سرزمین های اشغالی شلیک کردند که در جریان آن یک صهیونیست کشته و 19 تن دیگر زخمی شدند.

مقام های صهیونیست ها با اذعان به ناکارآمدی گنبد آهنین اعلام کردند که این سامانه تنها موفق به رهگیری 60 فروند از مجموع 300 راکت شده است.

اعتراف به ناکارآمدی این سامانه دفاعی در حالی است که رژیم تل آویو همواره مدعی بود که گنبد آهنین قادر است تمامی اجسام پرنده را در آسمان رهگیری و نابود کند.

حملات تلافی جویانه فلسطینی ها، هراس بر اندام مسئولان صهیونیست انداخته است، به گونه ای که آنها از شهرک نشین های «اسدود» و مناطق جنوبی تل آویو خواستند که به پناهگاه بروند.

شلیک راکت از نوار غزه به سرزمین های اشغالی، موجب تشکیل جلسه فوری کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی به ریاست « بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر، «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ، رئیس ستاد مشترک ارتش تل آویو و شماری از مسئولان بلندپایه نظامی و امنیتی تل آویو شد.

در همین راستا، کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی با چراغ سبز نشان دادن به ارتش، خواستار مقابله با موشک های گروه های مقاومت فلسطینی در نوار غزه شد.

رژیم صهیونیستی از عصر دیروز دوشنبه تاکنون، 70 موشک به نوار غزه شلیک کرد که در جریان آن هفت فلسطینی شهید و سه تن دیگر زخمی شدند.

شب گذشته نیز حمله جنگنده های صهیونیست، هفت فلسطینی از جمله 2 فرمانده ارشد گردان های القسام را شهید کرد.

نوار غزه سالهاست در محاصره رژیم صهیونیستی قرار دارد و واردات و صادرات کالا به این منطقه با محدودیت‌های شدیدی رو به روست.

پربیننده ترین خبرها